FastFiber

MicroStation-gebruikers???

Gestart door Markske, ma 05 09 2005, 14:23:42

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi,

als eerste vraagske van deze topic lijkt het me wel verstandig om eens te peilen of er wel MicroStation-gebruikers zijn er onder ons.

ik moet sinds kort ook met Microstation (versie V8.1) werken op m'n job, en ik kan jullie al zeggen dat het al een hele aanpassing is. Gelukkig genoeg heb ik altijd wel een zwak gehad voor tekenprogramma's  :D

dus... kent er iemand van jullie iets van MicroStation?

Groetjes,
Markske

Joop

Mijn ervaring stamt nog van v5.
Dus dat is al vanuit de pre-historie.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Markske

'k heb nu al zo'n aantal dingetjes gevonden om het tekenen te vergemakkelijken (o.a. het aanmaken van zelf ontworpen toolboxes).
je kan ergens wel een vergelijking maken met AutoCAD, alleen is het allemaal net iets anders  :wink:
en als je dan niet gelijk vindt wat je nodig hebt, dan is dat een beetje frustrerend  :D

Hopelijk zitten er hier toch een paar mensen die af en toe eens MicroStation eens nodig hebben...
Anders zal deze Topic snel verdwijnen vrees ik  :(

Groetjes,
Markske

cadtools@gmail.com

Er bestaat zoiets als de Microstation community...
misschien heb je hier iets aan mocht je hem zelf nog niet ontdekt hebben..

http://www.tmc-nederland.nl/

Markske

Citaat van: [email]cadtools@gmail.com[/email]Er bestaat zoiets als de Microstation community...
misschien heb je hier iets aan mocht je hem zelf nog niet ontdekt hebben..

http://www.tmc-nederland.nl/

Thanks, maar ik kende hem al  :wink:
Het enige nadeel van die community is dat het daar héél erg "doods" is  :(
Of ze willen niet reageren, of ze kunnen niet reageren (wat ik heel vreemd zou vinden)

Daarom dacht ik om hier iets te starten, want dit is echt wel een super-forum!!!
Hier wordt op elke vraag gereageerd, en ik ben hier zelf al heel wat te weten gekomen  :D

Hopelijk komen hier af en toe eens wat MicroStation-gebruikers eens kijken
Of moet ik echt beginnen denken dat MicroStation toch niet zoveel gebruikt wordt dan dat men zegt...

We'll see  :wink:

Groetjes,
Markske

Dnereb

Er zijn wel gebruikers maar degene die ik ken zijn Amerikaans.
Als je geen bezwaar tegen amerikaanse fora hebt dan zal ik haar eens vragen of zij nog goede sites weet.

Markske

Citaat van: DnerebEr zijn wel gebruikers maar degene die ik ken zijn Amerikaans.
Als je geen bezwaar tegen amerikaanse fora hebt dan zal ik haar eens vragen of zij nog goede sites weet.

is goed  :D

als het niet in het nederlands kan, dan zal 't maar in het engels moeten zekers  :wink:
(technische uitleg vragen in 't engels is niet zo simpel, maar we zullen ons best doen)

Dank je wel,
Markske

julien

Niet veel succes hé Markske...  :cry:
Waarom begin je zelf niet met een Nederlandstalige site?

Markske

Bwa... volgens mij zijn er niet zoveel Nederlandstalige MicroStation gebruikers...

'k het zonet nog eens gekeken op dat TMC-Forum, en nu werd er juist een antwoord gepost op een vraag die 3 maanden geleden werd gesteld  :shock:
Goe bezig manne  :D

ach, ik laat het zoals het is... Lang Leven AutoCAD!!!  :D  :D  :D
en 'k zal mjine plan wel trekken met heel dat MicroStation-gedoe  :wink:

Groetjes,
Markske

Dnereb

Zo eindelijk een reactie gehad.

Dit is de beste site die zij kon vinden. http://www.askinga.com/
Helaas is hij niet onafhankelijk (iets wat ik erg belanrijk vindt)
mischien heb je er wat aan

Gtrn

cadtools@gmail.com

Ik heb HELE NARE ervaringen met Microstation en het converteren naar prehistosche bestandsformaten  :P ... IDD ... LANG LEVE DWG !!

Anonymous

Citeer... het converteren naar prehistosche bestandsformaten ...

Leuke opmerking vanwege een Autocad-gebruiker !

Joop

cadtools@gmail.com schrrijft:

CiteerIk heb HELE NARE ervaringen met Microstation en het converteren naar prehistosche bestandsformaten  ... IDD ... LANG LEVE DWG !!

Dit is een ongenuanceerde opmerking.
Natuurlijk zijn er problemen met het omzetten bestanden van Microstation naar die van AutoCAD.
Microstation is nu eenmaal anders opgebouwd dan AutoCAD.
MS werkt niet met attributen maar met cellen.
Dus bij het omzetten krijg je blokken mety attributen als Tag00, Tag02, enz.
Om dit goed te krijgen heb je dus een conversie routine nodig (zelf schrijven?).
Ook zijn er, bij oudere versies, problemen met de insertionpoint.
De menustructuur is anders. Het tablet wordt geprogrammeerd door in de layout matrix rechtstreeks de macros te zetten.
Het aan maken van eigen macros gaat eenvoudig.
Maar programmeren is weer wat moeilijker dan in LISP (mijn mening).

Edoch, werken met Microstaion is niet moeilijker dan met AutoCAD.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Nic

Ik weet niet of u hier wat aan hebt........vroeger tekende ik ook met Microstation en toen was er een usersclub in Wetteren(in het Scheppersinstituut)Mischien daar eens contact mee opnemen.......

Markske

Citaat van: NicIk weet niet of u hier wat aan hebt........vroeger tekende ik ook met Microstation en toen was er een usersclub in Wetteren(in het Scheppersinstituut)Mischien daar eens contact mee opnemen.......

Hoi,

heeft die users-club misschien een website of forum?

groetjes,
Markske