MicroStation-gebruikers???

Gestart door Markske, ma 05 09 2005, 14:23:42

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Citaat van: Joop
Het aan maken van eigen macros gaat eenvoudig.
Maar programmeren is weer wat moeilijker dan in LISP (mijn mening).

Kan jij (of misschien iemand die je kent) iets meer vertellen over het maken van eigen Macro's in MicroStation?

Citaat van: Joop
Edoch, werken met Microstaion is niet moeilijker dan met AutoCAD.

Moet ik stillaan ook beginnen te geloven... Alleen moet je met MicroStation helemaal anders werken dan met AutoCAD  :wink:

Groetjes,
Markske

Nic

Is te lang geleden weet het echt nie meer.Denk dat u best eens belt met die school.

Groetjes,

TeQnologie

ga gewoon autocad gebruiken dan kan iedereen je ook beter helpen :D

Dnereb

Niet iedereen kan zijn/haar baas vertellen welk pakket er gebruikt moet worden.
En voorzover ik er over heb gehoord ondersteunt MS ook VBA
maar is het object model totaal anders bij bentley.

Markske

Op dit moment voel ik me meer 'n Multi-Functionele-CAD-gebruiker  :D  :D  :D
Ik moet zowel met AutoCAD, MicroStation, Raster-Ex, ... werken.
Toch ga ik proberen om vandaag m'n tekeningetjes in ACAD te maken, en dan proberen te importeren in MicroStation.
Hopelijk lukt dit zonder al te veel problemen :roll:

Greetz,
Markske

ps: toch is 't leuk om te zien hoe MicroStation werkt, en hopelijk kan ik er net zoveel uithalen als ik uit ACAD haal  :wink:

Nic

Heb voor u ne keer de naam opgezocht van wie ik vroeger nog voordrachten over Microstation gekregen heb,Marcel Vandeweyer, tmc.flanders@village.uunet.be
Ik geloof zelfs dat tmc(usersclub)een handboek uitgebracht heeft onlangs voor het tekenen in 3 D

Groetjes,

Nic

Markske

Citaat van: NicHeb voor u ne keer de naam opgezocht van wie ik vroeger nog voordrachten over Microstation gekregen heb,Marcel Vandeweyer, tmc.flanders@village.uunet.be
Ik geloof zelfs dat tmc(usersclub)een handboek uitgebracht heeft onlangs voor het tekenen in 3 D

Groetjes,

Nic

Hey... dank je wel  :D

'k ga hem gelijk eens 'n mailtje sturen  :wink:

Groetjes & nogmaals bedankt hé!!!
Markske

ZZR

http://tmcflanders.tmc.org/

website van tmc flander, volgende maandag 7 uur meeting in techinsiche school st jozef te Geel

ZZR

Markske,

het enige wat je nodig hebt is een basisopleiding zodat je op weg kan. Je zal merken eens je MicroStation een beetje kent dat je voor leuke verassingen komt te staan

grtz

ZZR

Nic,

Hoe is het met uwe vriend Kris ?

grz

Markske

Citaat van: ZZRMarkske,

het enige wat je nodig hebt is een basisopleiding zodat je op weg kan. Je zal merken eens je MicroStation een beetje kent dat je voor leuke verassingen komt te staan

grtz

Hey... eindelijk een MicroStation-kenner  :D

Een basis opleiding zou idd wel interesant kunnen zijn, alleen denk ik niet dat mijn werkgever de toelating gaat geven om tijdens de werkuren deze cursus te gaan volgen. Komt er nog eens bij dat ik momenteel al 3 avonden in de week een opleiding Bouwkundig tekenen volg. Dus ik vrees dat mijn agenda een beetje overvol staat op 't moment.

Anyway, ergens hoop ik een beetje dat ik op dit forum mijn MicroStation vraagjes/probleempjes kan stellen, en dat iemand zoals jij mij daarbij zou kunnen helpen?  :wink:

Groetjes,
Markske

cadtools@gmail.com

Pas op ! ER zit een werle van verschil tussen Microstation V7 en V8.
V* is DWG compatible, converteren naar v7 is haast onmogelijk !

ZZR

Converteren van v8 naar v7 haast onmogelijk ??????

Indien je de instellingen correct instelt gaat dit perfect als we spreken over 2D tekeningen

cadtools@gmail.com

Nee.. dat bedoel ik niet !
DWG => V7 is onmogelijk... dat is ook een van de redenen dat Bentley V8 ontwikkelde denk ik

ZZR

J e hebt hier een punt, dat loopt inderdaad niet altijd goed