FastFiber

MicroStation-gebruikers???

Gestart door Markske, ma 05 09 2005, 14:23:42

Vorige topic - Volgende topic

kleintjie

een fervent microstation gebruiker. op mijn werk en het liefst ook nog thuis (maar daarover zie mijn vraag  :( )

Dnereb

Marske,

Hoe goed is jouw Engels?

Markske

Citaat van: DnerebMarske,

Hoe goed is jouw Engels?

euh... waarschijnlijk ietsje beter dan mijn kennis over MicroStation  :wink:

Greetz,
Markske

WebRacer

Hoi, beste mensen, cad-gebruikers en anderen...

Vanaf 1 januari 2006 zal ook ik, na 13 jaar gebruik gemaakt te hebben van autocad, ook Microstation moeten leren.
Niet dat ik hier tegen opzie, integendeel ik kijk er volledig naar uit.
Handig is inderdaad mochten we van deze site ook handig gebruik kunnen maken qua forumgebied.
Mijn eerste vraag echter aan jullie allen is of er al iemand kennis heeft genomen van programeren in Microstation?
Zoiets als: zijn er mogelijkheden als autolisp binnen autocad voor Microstation?
Ik dacht dat het al zeker mogelijk was om: VB te gebruiken hiervoor.
Zijn er mensen die hiermee al ervaring hebben, klein of groot.
En voornamelijk: zien jullie dat zitten om dit forum tot het niveau van dat over autocad te lichten?

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties....
?

obiwan

hallo,
ik heb bij mijn vorige werkgever ook met ms v8 gewerkt,maar alleen maar mee getekend en niet geprogrameerd. misschien kan ik wat helpen met de vraagjes
In wommelgem bij codraft geven ze beginners les in 2 dagen
obiwan

Dnereb

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat een aantal gebruikers van http://www.theswamp.org ervaring hebben met Microstation. Het is natuurlijk hardstikke engels en erg Amerikaans.
Van Arizona weet ik zeker dat ze er mee werkt en Mark Thomas heeft er in ieder geval ervaring mee.
Er is daar geen speciaal Bentley Microstation forum, dus zal je je vragen in Cad General behoren te stellen.

Succes.

adje

Citaat van: WebRacer op za 03 12 2005, 11:08:58
Hoi, beste mensen, cad-gebruikers en anderen...

Vanaf 1 januari 2006 zal ook ik, na 13 jaar gebruik gemaakt te hebben van autocad, ook Microstation moeten leren.
Niet dat ik hier tegen opzie, integendeel ik kijk er volledig naar uit.
Handig is inderdaad mochten we van deze site ook handig gebruik kunnen maken qua forumgebied.
Mijn eerste vraag echter aan jullie allen is of er al iemand kennis heeft genomen van programeren in Microstation?
Zoiets als: zijn er mogelijkheden als autolisp binnen autocad voor Microstation?
Ik dacht dat het al zeker mogelijk was om: VB te gebruiken hiervoor.
Zijn er mensen die hiermee al ervaring hebben, klein of groot.
En voornamelijk: zien jullie dat zitten om dit forum tot het niveau van dat over autocad te lichten?

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties....

In Microstation is te programmeren via een basic programmertaal speciaal geschreven voor MS.

adje

Citaat van: cadtools@gmail.com op ma 12 09 2005, 08:53:33
Er bestaat zoiets als de Microstation community...
misschien heb je hier iets aan mocht je hem zelf nog niet ontdekt hebben..

http://www.tmc-nederland.nl/

Kijk eens naar www.tmcflanders.tmc.org dit is belgische versie van TMC nederland.
Leeft iets meer. Er zijn zeer duidelijke documenten met uit leg over het gebruik van MS.

adje

Citaat van: Dnereb op ma 12 09 2005, 12:19:21
Er zijn wel gebruikers maar degene die ik ken zijn Amerikaans.
Als je geen bezwaar tegen amerikaanse fora hebt dan zal ik haar eens vragen of zij nog goede sites weet.

Macrostation wordt het meest gebruikt bij overheden en gemeenten.
Bij adviesbureau en architecten gaat men steeds meer over op Microstation of gebruiken deze semen met  ACAD.
Ik zelf vind dat je beter kan tekenen met MicroStation.
Bij Isis in Culenborg geeft men diverse cursesen voor Microstation.
Tekenen, beheren en programeren.

seagel

Ik ben een laatste jaars student Architect Assistent.
Mijn naam is Philip Vandenbussche.
Ik heb mijn stage gedaan in het voorjaar (2006) in een architectenbureau waar ze met Microstation werkten.
Nu teken ik nog steeds met Microstation en zal dit ook blijven doen.
Ik zal op zelfstandige basis werken met verschillende architectenbureaus.
Ik ben beroepsbrandweer/ambulancier te Oostende.
Mijn mening over Microstation : Veel te veel instellingen maar enkele krachtige pluspunten t.o.v. ACAD.
Ik kijk uit naar de nieuwere, gebruiksvriendelijkere versie van Microstation.

Groetjes
Philip

silverster

Hallo,

Bij mijn vorige werkgever heb ik ook met microstation gewerkt, en er zijn zeker pluspunten t.ov. autocad.
Zo kan Micorstation tekeningen (dwg) openen die autocad niet meer kan openen omdat deze beschadigt zijn.

verder denk iedereen dat heel veel gemeente's werken met microstation, maar ook dit valt zwaar tegen. momenteel zit ik nu bij een gemeente en ik kom ook in contact met andere gemeente's en ik merk toch dat er heel veel met autocad wordt gewerkt.

verder zal ik proberen om eventuele vragen te beantwoorden.

v8-gebruiker

Hoi Markske,

Ik gebruik Microstation al 9 jaar. Volgens mij vanaf Microstation Powerdraft (kale 2d-versie), naar V7 en V8 en nu V8-XM (alleen nog de thuisversie). Bij ons op kantoor wordt altijd zelf uitgezocht wat de nieuwe functies zijn van het programma en zodoende is het voornamelijk zelfstudie en per ongeluk op functies stuiten heel gewoon... Cursus wordt niet echt gestimuleerd.

Mijn ervaring met Microstation is dat het uitermate gebruiksvriendelijk is, maar veel te veel functies heeft. Maar dit vind ik ook van Autocad als ik daar een paar lijnen mee wil tekenen. Ik heb niet het gevoel dat ik het optimale uit het programma haal, maar toch kun je er razend snel mee werken als je eenmaal door hebt hoe het werk. Het enige wat ik er mee doe is 2d tekenen. Heel handig zijn daarbij de referentie-files. Als bouwkundig tekenaar maak ik er veel gebruik van om tekeningen 'over elkaar te leggen'

Groet,

Meino   

Remo

De enige reden dat ik microstation nog heb is om te controleren of mijn in AutoCAD getekende tekening wel goed naar Microstation geconverteerd is als de klant daarom vraagt..
maar het blijft een vreemd pakket waarbij ik steeds het gevoel heb dat het niet af is, en het feit dat ze geen dealer netwerk hebben beschouw ik ook als nadeel....
ook de aanschaf ging op een rare manier vond ik....   kreeg een link kon een hoop downloaden en heb bijna moeten smeken om een cdtje....
ieder zijn meug zullen we maar zeggen..  AutoDESK is ook niet meer wat het vroeger was..

cadtools@gmail.com

"..Heel handig zijn daarbij de referentie-files. Als bouwkundig tekenaar maak ik er veel gebruik van om tekeningen 'over elkaar te leggen'.. "

Wat is hier anders (beter ?) aan dan Xref in Autocad ??

EddyBeerke

Citaat van: Markske op ma 05 09 2005, 14:23:42
...
als eerste vraagske van deze topic lijkt het me wel verstandig om eens te peilen of er wel MicroStation-gebruikers zijn er onder ons.
...

Ja, hier nog een aanstaande gebruiker
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/