Omzetten dynamic blocks naar standaard block

Gestart door TM, wo 22 05 2024, 22:53:32

Vorige topic - Volgende topic

TM

Hoi allemaal,

Voor een klant heb ik een groot project uitgewerkt waarin ik voor ramen en deuren gebruik maak van dynamische blocks, zodat deze eenvoudig te stretchen zijn volgens de breedte van de opening en dikte van de muur.

Mijn klant voert nadien zijn studiewerk verder uit in Vectorworks.
Nu blijken de dynamische blocken allemaal te worden geƫxplodeerd bij de conversie van autocad naar vectorworks.
Na een testje blijkt dit met de gewone, standaard blocks niet het geval te zijn.

Weet er nu iemand een manier om alle dynamische blocks om te zetten naar gewone blocks, terwijl deze hun breedte blijven behouden, en liefst ook niet allemaal een andere benaming krijgen?

Of heeft er iemand een handige tip op dit op een relatief snelle manier aan te pakken?

Alvast bedankt
TM

TM

Bedankt, de lisproutine doet z'n werk. Wel jammer dat nu alle blocks met dezelfde specificaties een anderen naam hebben.
Bestaat daar ook een routine voor om dit allemaal dezelfde te maken?
Gaat om enkele honderden deuren en ramen, dus zou een hele klus zijn om dit met de hand te doen...

julien

Ik ben zelf niet genoeg thuis is lisp, maar als je er wat aan kan knutselen kan je misschien hier iets aan hebben:
https://forums.autodesk.com/t5/autocad-forum/qselect-all-dynamic-blocks-with-the-same-name-but-a-certain/m-p/9475709#M1018110
Dit gebruiken voordat je de eerdere lisp laat lopen?