Stramien tekenen (opgelost)

Gestart door Oliemotor2, ma 07 02 2022, 10:45:19

Vorige topic - Volgende topic

Oliemotor2

Hallo allen,

Ik zit met een probleem. Ik ben vrij nieuw met autocad en nu heb ik een tekening gekregen en staan er stramienen in. Nu wil ik er een paar bij toevoegen alleen weet ik niet waar dit kan en hoe. Zie de bijlage links staan er al stramienen en bovenin zou ik het ook nog willen en dan dus A, B, C etc. Hoe is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

julien

Zelf tekenen.
Tenzij er iemand de een of andere lisp heeft, maar het snelste is gewoon zelf maken.
Je kan de verticale kopieren en 90° draaien.

bart

In de basis maak je met autocad tekeningen met lijntjes en tekst.
de lijntjes weten niet wat ze voorstellen.
Dit heeft als voordeel dat je er gewoon lijntjes en tekst aan kan toevoegen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je de tekening ontregel of iets dergelijks.

Bedoel je met nieuw dat je geen idee hebt hoe je moet tekenen ?
Zo ja dan raad ik je een basisboek aan
ov ze zou de onderstaande eens kunnen proberen https://cadsite.be/cursus/les_1/Les01.php

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Oliemotor2

Citaat van: julien op ma 07 02 2022, 13:15:32
Zelf tekenen.
Tenzij er iemand de een of andere lisp heeft, maar het snelste is gewoon zelf maken.
Je kan de verticale kopieren en 90° draaien.

Het is opgelost. Maar alsnog bedankt! Het is opgelost door het te kopiëren en dan plakken en met align op schaal te plakken

Oliemotor2

Citaat van: bart op ma 07 02 2022, 14:49:49
In de basis maak je met autocad tekeningen met lijntjes en tekst.
de lijntjes weten niet wat ze voorstellen.
Dit heeft als voordeel dat je er gewoon lijntjes en tekst aan kan toevoegen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je de tekening ontregel of iets dergelijks.

Bedoel je met nieuw dat je geen idee hebt hoe je moet tekenen ?
Zo ja dan raad ik je een basisboek aan
ov ze zou de onderstaande eens kunnen proberen https://cadsite.be/cursus/les_1/Les01.php

Het is opgelost. Maar alsnog bedankt! Het is opgelost door het te kopiëren en dan plakken en met align op schaal te plakken

gery

AutoCAD 2020 - Windows 10

Oliemotor2

Citaat van: gery op ma 07 02 2022, 19:25:50
Citaat van: Oliemotor2 op ma 07 02 2022, 15:04:39en dan plakken en met align op schaal te plakken
huh?

Nou gewoon de bestaande kopiëren die getallen. Dan plakken ergens ernaast. Dan klik je op align en pak je het eerste stramien en klik je op het beginpunt van wat je maakt. Vervolgens klik je op het laatste punt en dan op het einde. Je klikt nu op spatie en dan zet die ze neer.

julien

Dan heb je inderdaad een stramien, maar toch eentje waar je niets mee bent?
Een stramien is handig als het samenvalt met palen/muren en op regelmatige afstand staat.