FastFiber

hallo mensen

Gestart door designer68, do 04 02 2010, 18:23:08

Vorige topic - Volgende topic

designer68

Citaat van: GeOpus op vr 05 02 2010, 11:54:46
Net zoals in Vlaanderen een 'waterslikker' in Nederland een 'straatkolk' is...    :wink:

ik heb een jpg bijgevoegd wat de bedoeling is, dit block kan ik maken met atributen, maar ik wil het kunnen plaatsen van punt 1 naar punt 2 en dan moeten de bob s en de diameter blijven staan zoals ze nu staan.

GeOpus

Maaiveldpeilen, leidinglengte en helling is niet van toepassing ? Kan je eens geen (stukje) afgewerkte tekening als bijlage geven ? Dan hebben we toch een beter beeld van wat juist de bedoeling is.

designer68

Citaat van: GeOpus op za 06 02 2010, 08:02:11
Maaiveldpeilen, leidinglengte en helling is niet van toepassing ? Kan je eens geen (stukje) afgewerkte tekening als bijlage geven ? Dan hebben we toch een beter beeld van wat juist de bedoeling is.

Bij deze heb ik een stukje aangepaste revisie zoals ik het graagzou willen maken atributes uiteindelijk.
putnummer begin, maaiveld, layer (streng mee tekenen) begin bob, eind bob, putnummer eind,maaiveld

Reimer

Citaat van: designer68 op vr 05 02 2010, 11:33:09

...
Alleen heb jij hem een vaste maat gegeven en ik weet niet hoe ik hem kan stretchen en de diameter en de bob gehandhaafd blijfd tov de lijn.
...

Je hebt het bestand wel kunnen openen begrijp ik. Dus je werkt met acad 2007 of hoger. Misschien moet je het block 1 keer exploderen? Mijn bijlage was een dwg met daarin het block.

Reimer.

designer68

Citaat van: Reimer op za 06 02 2010, 12:50:48
Je hebt het bestand wel kunnen openen begrijp ik. Dus je werkt met acad 2007 of hoger. Misschien moet je het block 1 keer exploderen? Mijn bijlage was een dwg met daarin het block.

Reimer.

ik werk met autocad 2009 en heb het block van je geexplodeerd en dan kan ik hem wel stretchen maar dan gaat de laatste bob niet mee en die zou eigenlijk op een vast punt tov het eindpunt moeten blijven.
verder werkt hij wel goed en zou ik putnr en maaiveld ook wel kunnen toevoegen.
het ging er om om dat hetzelfde te houden omdat de lengtes van de rioolbuis varieert.

designer68

Citaat van: designer68 op za 06 02 2010, 13:02:56

ik werk met autocad 2009 en heb het block van je geexplodeerd en dan kan ik hem wel stretchen maar dan gaat de laatste bob niet mee en die zou eigenlijk op een vast punt tov het eindpunt moeten blijven.
verder werkt hij wel goed en zou ik putnr en maaiveld ook wel kunnen toevoegen.
het ging er om om dat hetzelfde te houden omdat de lengtes van de rioolbuis varieert.

overigens op het werk gebruiken we autocad 2004 map

GeOpus

ok, dat geeft al een beter beeld. Is zie veronderstel ik een gescheiden rioolstelsel. Wat mij opvalt is dat elke put dus een naam heeft en ook een maaiveldpeil. Zie ik daar ook een jaartal ? Op welke manier moet jij nu die tekening maken, in bedoel welk input krijg je ? Zijn dat meetcijfers van een werkplan ? De hoogte gemeten van elke BOK van de rioleurs ? Ik wil gewoon een beter beeld krijgen over uw werkprocess. Worden deze plannen   gewoon gebruikt voor inventaris, AS-BUILD plannen ? Wordt hier verder nog iets mee gedaan. Op zich is dit natuurlijke een vrij "dode" tekening.

designer68

Citaat van: GeOpus op za 06 02 2010, 13:22:55
ok, dat geeft al een beter beeld. Is zie veronderstel ik een gescheiden rioolstelsel. Wat mij opvalt is dat elke put dus een naam heeft en ook een maaiveldpeil. Zie ik daar ook een jaartal ? Op welke manier moet jij nu die tekening maken, in bedoel welk input krijg je ? Zijn dat meetcijfers van een werkplan ? De hoogte gemeten van elke BOK van de rioleurs ? Ik wil gewoon een beter beeld krijgen over uw werkprocess. Worden deze plannen   gewoon gebruikt voor inventaris, AS-BUILD plannen ? Wordt hier verder nog iets mee gedaan. Op zich is dit natuurlijke een vrij "dode" tekening.

ik verwerk de revisies voor een up to date riooloverzicht. de gegevens komen van revisies en het jaartal is in dit geval het jaar van aanleg van de buis.
de bob s komen uit revisies en zijn belangrijk voor de stroomrichting, maar deze hoeven niet aangegeven in de tekening.hot item is momenteel het afkoppelen, waardoor ik gemengd, vuilwater, regenwater, infiltratie, drainage en buitenwerking gebruik aan de lijn.
zo op het eerste gezicht idd een dode tekening, maar als ik alles goed invoer kan ik filteren en aantallen en lengtes uitlezen.

roy_043

designer68: voor alle duidelijkheid:
Het is niet verplicht om steeds het voorgaande bericht te citeren.

GeOpus

Mijn idee hierover is het volgende:
De metingen moeten ergens sowieso genoteerd worden, nu waarschijnlijk op een plan (ik zou dan zelfs bv opteren voor een rugged pocket pc o.d. en deze bv in excel of kleine andere toepassing registeren, maar soit).
Uit die tabel en putnummers (weliswaar blokken met attributen dan) kan alles automatisch uitgetekend worden. Wel kunnen er dan ook nog tools zijn om manueel correcties aan te brengen. Jij werkt voor een overheidsinstelling ? Is dat een algemene werkwijze in NL ? Is er geen beheersmaatschappij zoals bv AQUAFIN in Vlaanderen die bepaalde normen vastlegt over hoe zulke plannen moeten opgemaakt worden ?

GeOpus

bedenk dat dan alles automatisch in de juiste layers staat, labels altijd leesbaar geplaatst etc... Je kan controles inbouwen zoals tegenhelling (vb lijn dan dikker weergeven) ...

jimpie

AQUAFIN probeerd er een standaard in te krijgen ik heb hier een template file van AQUAFIN met layers die ze gebruiken in ik dacht (moet ik eens nazien) dat er ook block's inzitten voor inspectieputten enzo

GeOpus

AQUAFIN MOET de GRB standaard (gaan) gebruiken en dat is sowieso ZONDER blocks  :roll:

designer68

Citaat van: GeOpus op za 06 02 2010, 14:23:14
AQUAFIN MOET de GRB standaard (gaan) gebruiken en dat is sowieso ZONDER blocks  :roll:

ik werk inderdaad voor een overheidsinstelling en we gaan er naar toe straks via een beheerpakket administratief in te tekenen, maar dit is voor ons eigen systeem om gegevens snel te verzamelen.
ben wel benieuwd naar je template van aquafin.

designer68

van alle gegevens heb ik een excel bestand geexporteerd waar de putnummers en maaiveld en bob geregistreerd staan samen met de x en y coordinaten.
als ik alleen maar wist hoe ik een block kon stretchenvan punt 1 naar punt 2 en de laatste bob en maaiveld en putnr aan het ind van mijn lijn kan koppelen ben ik klaar voor mijn doel.

FastFiber