hallo mensen

Gestart door designer68, do 04 02 2010, 18:23:08

Vorige topic - Volgende topic

designer68

ik werk als tekenaar in de riolering.
ik moet elke lijn handmatig intekenen met een bob an het begin onder de lijn en een bob aan het eind onder de lijn.
tevens moet er een diameter in het midden boven de lijn.
kan dit automatisch (atributes) of moet het handmatig?
heb ooit deze vraag eerder gesteld maar geen toereikend antwoord gehad.
als ik het in een blok doe met attributes stretchen de bob s mee met de lijn .
de lijn is variabel maar de bob en diameter moeten op een vast punt blijven tov de lijn

vr. groet,  designer :(

roy_043

Je bedoelt waarschijnlijk dit:
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3547.0 :mrgreen:

Ik heb eigenlijk nooit vernomen of je met mijn programmaatje (2PP.lsp) iets hebt kunnen aanvangen...

H@rm

Citaat van: designer68 op do 04 02 2010, 18:23:08
ik werk als tekenaar in de riolering.
ik moet elke lijn handmatig intekenen met een bob an het begin onder de lijn en een bob aan het eind onder de lijn.
tevens moet er een diameter in het midden boven de lijn.
kan dit automatisch (atributes) of moet het handmatig?
heb ooit deze vraag eerder gesteld maar geen toereikend antwoord gehad.
als ik het in een blok doe met attributes stretchen de bob s mee met de lijn .
de lijn is variabel maar de bob en diameter moeten op een vast punt blijven tov de lijn

vr. groet,  designer :(

Zijn deze lijnen willekeurig getekend of zijn ze op maat (hoogte) getekend? Als dat laatste het geval is zou je met fields kunnen gaan stoeien. Maak een dynamic block met aan begin en einde een field (=bob) en maak het geheel strechbaar.
Dan hoef je helemaal geen waardes meer in te typen .

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

Citaat van: roy_043 op do 04 02 2010, 19:12:38
Je bedoelt waarschijnlijk dit:
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3547.0 :mrgreen: