FastFiber

Juiste lijndikte afdrukken Acad2018 OPGELOST

Gestart door PBeverwijk, wo 05 05 2021, 16:55:32

Vorige topic - Volgende topic

gery

Er staat een bepaalde bit fout in de metadata van de tekening.
Begin een nieuwe tekening en kopieer alles naar die tekening.
AutoCAD 2020 - Windows 10

PBeverwijk

Citaat van: gery op vr 07 05 2021, 16:40:53

Bedankt voor het uitzoeken maar helaas lijkt dit niet het printprobleem op te lossen. Ik heb nieuwe tekeningen gemaakt met een aantal verschillende templates, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb daarna een tekening geprobeerd die op een andere computer en een andere Acad versie is gemaakt. Ook in die tekening lukt het me niet om dikkere lijnen af te drukken.

gery

Citaat van: PBeverwijk op vr 07 05 2021, 22:01:32
Citaat van: gery op vr 07 05 2021, 16:40:53

Bedankt voor het uitzoeken maar helaas lijkt dit niet het printprobleem op te lossen. Ik heb nieuwe tekeningen gemaakt met een aantal verschillende templates, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb daarna een tekening geprobeerd die op een andere computer en een andere Acad versie is gemaakt. Ook in die tekening lukt het me niet om dikkere lijnen af te drukken.
Hier lukt het nochtans wel.

gery

Het vinkje bij "Scale lineweights" in de plotinstellingen van modelspace is in casu de boosdoener (zie bijgevoegde afbeelding).
Dit vinkje kan je weghalen op volgende manier:

• open een (goede) tekening waarbij deze optie in modelspace niet aangevinkt is
  • maak in die tekening een page setup aan en geef die een naam
  • open de foute tekening en importeer de net aangemaakte page setup uit de goede tekening, en activeer deze page setup
  • pas eventueel andere plotinstellingen aan
Alternatief: plotten via paperspace

PBeverwijk

Citaat van: gery op ma 10 05 2021, 13:41:54
Het vinkje bij "Scale lineweights" in de plotinstellingen van modelspace is in casu de boosdoener (zie bijgevoegde afbeelding).

• open de foute tekening en importeer de net aangemaakte page setup uit de goede tekening, en activeer deze page setup

Hier zit inderdaad het probleem. Met een nieuwe setup kan ik dit vinkje uitzetten en gaat het goed! Ook in dezelfde tekening.

Hiermee is mijn probleem opgelost. Iedereen enorm bedankt voor het meedenken en het geven van jullie suggesties!

EddyBeerke

Citaat van: gery op ma 10 05 2021, 13:41:54

Netjes! was er niet op gekomen...
Je kunt inderdaad niet het vinkje uitzetten in modelspace... Bug??? Meld het ook gelijk even bij Autodesk zou ik zeggen.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/