FastFiber

maatvoering weergeven

Gestart door Arturius65, za 22 12 2018, 10:18:17

Vorige topic - Volgende topic

Arturius65

Hallo, ik heb het volgende probleem waar ik niet uitkom.
In mijn tekening heb ik op 1:1 schaal getekend. Het gaat om een opslagtank waarbij ik in de tekening (modelspace) de maten heb toegevoegd.
Nu heb ik ook in de tekening een aantal flensen apart getekend waarbij ik maten heb toegevoegd.
Echter deze flensen zijn heel klein maar de maten worden in dezelfde verhouding weergegeven als bij mijn grote objecten. Dat ziet er zowel in Modelspace als in Paperspace niet uit.
Kan ik  bij afzonderlijke objecten de grote van de lettertype en arrows instellen?
Als ik nu bij Dimensionstyle iets aanpas dan verandert dat voor alles in de tekening.

gery

Citaat van: Arturius65 op za 22 12 2018, 10:18:17
Kan ik  bij afzonderlijke objecten de grote van de lettertype en arrows instellen?
Dat kan, via properties.

Citaat van: Arturius65 op za 22 12 2018, 10:18:17Als ik nu bij Dimensionstyle iets aanpas dan verandert dat voor alles in de tekening.
Dat klopt, alle bematingen die volgens die style zijn gedefinieerd zullen mee wijzigen.
AutoCAD 2020 - Windows 10

Arturius65

bedankt. ik ga het uitproberen.

*update:  gelukt!

tnx!

julien

Je kan inderdaad verschillende dimstyles aanmaken, maar hier is annotative scale voor ontwikkeld.

Arturius65

Ik weet niet of ik het op de goede manier doe maar ik heb een dimstyle gemaakt voor het model.
en met properties pas ik die maten aan waar ze te groot weergeven.
In mijn paperspace ziet het eindresultaat er in iedergeval nu goed uit.

julien

Zo kan het, maar dat is niet echt flexibel.
Als je 1 keer een goede dimstyle aanmaakt die anotative is en deze in je template plaatst dan kan je deze in elke tekening gebruiken in elke schaal.
Je moet dan enkel aanduiden welke schaal je viewport zal hebben voordat je je maten plaatst.

julien

Jouw vraag herinnerde me eraan hierrond eens wat te maken.
Hopelijk heb je er wat aan:
Les 8

yoin