FastFiber

Autodesk VIZ

Gestart door Jytse, zo 11 12 2005, 20:08:56

Vorige topic - Volgende topic

Jytse

Weet iemand waar ik een cursus ivm dit programma kan vinden? Liefst online. :)
Ook ben ik nog op zoek naar een online cursus over 3D tekenen in Acad... ik ben nog steeds geen degelijke tegengekomen op het wereldwijde web. Ik ben voornamelijk bezig met het bouwkundig tekenen.

Iemand tips voor mij?

Thanx in advance,

Jytse

Joop

Zoek eens op "augi" en "AutoCAD University".
Deze hebben diverse on-line opleidingen.
Kijk ook eens op http://cad-autocad.pagina.nl/
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

AHA-D

Vooraleer je energie steekt in 3D met Autocad kijk je misschien beter eerst eens rond in de wijde wereld ...

Alex

Jytse

En je bedoelt dan dat er andere en betere programma's bestaan? Zoja, kan je mij dan enkele noemen.

Welja sommige zijn dan ook meer voorstander om te tekenen in Vectorworks,... maar ik ben enkele jaren geleden begonnen met Autocad in school, en zou nu op mijzelf eens andere programma's willen opzoeken, heb toch al positieve dingen gehoord over Viz.

AHA-D

Ikzelf werk met ProE en (bij voorkeur) met Solid Edge. Als je het bij Autodesk wil houden kun je eens Inventor bekijken.

Indertijd werd er (in een vorig leven) in het bedrijf geopteerd voor Microstation en daar kwam ik ook alle problemen tegen van "gewone" 3D : je model is niet heel juist, je moet gaan stretchen, stukken wegsnijden, in het slechtste geval herbeginnen, ... In de "serieuze" programma's heb je vaste referenties, parameters die de boel besturen, "constraints" die er voor zorgen dat je intenties behouden blijven door alle wijzigingen heen, ... enfin alles wat je nodig hebt om een beheersbare virtuele realiteit te maken.