FastFiber

Alleenstaand geval?

Gestart door julien, di 06 12 2005, 11:15:06

Vorige topic - Volgende topic

julien

Ik kreeg dit per e-mail:
CiteerZou de lay-ot van deze site wat vrolijker kunnen?
Ik vindt dit zwarte erg onvriendelijk.
Zijn er nog mensen die er zo over denken?
btw, die dt fout heb ik niet gemaakt...

Reimer

Ik vind het kleurgebruik zeer prettig. Lekker rustig aan de ogen. Wanneer je één keer op de site bent geweest is alles meteen duidelijk weer te vinden. :vreegoe:

Reimer

bart

Citaat van: Reimer op di 06 12 2005, 12:16:17
Ik vind het kleurgebruik zeer prettig. Lekker rustig aan de ogen. Wanneer je één keer op de site bent geweest is alles meteen duidelijk weer te vinden. :vreegoe:

Reimer

sluit me hier bij aan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Dnereb

Ik zou niet weten hoe je de kleurstelling nog somberder moet krijgen.
Ik hou er niet zo van. Degene die pijn aan hun ogen krijgen met een witte achtergrond moeten misschien de kleurwarmte eens op 5500K zetten en als dat niet kan een betere monitor kopen.

P.S. de lichte skin was kort geleden niet geheel functioneel.

Joop

Als AutoCAD gebruiker is de zwarte kleur geen onbekende voor mij.
Ik heb hier dus geen problemen mee.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bk2gsta

Ik heb er ook totaal geen problemen mee, vind het lekker rustig en sluit me bij Joop aan:
CiteerAls AutoCAD gebruiker is de zwarte kleur geen onbekende voor mij.
grtjs van Gerard

Remo

Met de kleurstelling geen probleem, alleen zou de leesbaarheid van de ingevoegde code wat mij betreft duidelijker kunnen

julien

Citaat van: Remo op wo 07 12 2005, 12:14:52
Met de kleurstelling geen probleem, alleen zou de leesbaarheid van de ingevoegde code wat mij betreft duidelijker kunnen
Dat kan idd beter, ik kijk het na.  8)

julien

HofCAD

Citaat van: bart op di 06 12 2005, 13:52:41
Citaat van: Reimer op di 06 12 2005, 12:16:17

Reimer

sluit me hier bij aan

Ondanks dat ik blond ben, moet ik zeggen: "Beatifull black".
En het is beter voor mijn ogen.

Groetjes HofCAD CSI

ACADcadabra

Kenny H

Allez,

Wie vindt een donkere kleur niet pretting om in te werken.
Mijn achtergrond om te tekenen (model en lay-out) staat op zwart.

Als ik een ganse dag op een andere kleur moet kijken om te tekenen, heb ik last aan mijn ogen.
Op die zwarte kleur komt alles mooi uit.

Daarmee heb ik geen enkel probleem met deze lay-out.

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

AHA-D

Allé, blijkbaar zijn jullie allemaal mis-Acad-vormd. Ergonomisch onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat wit of kleur op zwart zowat het sterkste contrast is dat je kunt krijgen. Witte tekst op zwart is moeilijk te lezen dan zwarte tekst op wit. Als je 't niet gelooft moet je maar eens zoeken naar een stukje drukwerk (chieke kataloog of tijdschrift of zo) waar witte tekst op zwart staat.

Het tekenen op zwart is niet meer dan een historische oplossing. Met de eerste monitors was het namelijk niet aangewezen om ze op vol kleur te zetten, inbranden was een reëel probleem en met de refresh van toen zou je een geflikker gehad hebben dat niet om aan te zien was. Vandaar dat alle primitieve tekenprogrammaatjes van toen "oplichtende" lijntjes trokken op een onverlicht (zwart) scherm.

Mijn eerste computer had een "geavanceerd" Hercules-scherm, toen heel nieuw, namelijk de "paperwhite" versie. Dat scherm toonde toen voor het eerst - jullie raden het - zwarte letters op een witte achtergrond. Ik heb het altijd zeer aangenaam werken gevonden.

De meeste programma's tegenwoordig werken wel niet op een witte, maar eerder op een lichtgekleurde achtergrond. Kwestie van het kontrast met de omgeving zo gering mogelijk te maken.

En ja, ik heb soms last met de CAD-site instellingen.

Alex

Remo

Dank voor het beter leesbaar maken van code julien.......

Dnereb

Citaat van: Kenny H op do 08 12 2005, 20:43:05
Allez,

Wie vindt een donkere kleur niet pretting om in te werken.
Mijn achtergrond om te tekenen (model en lay-out) staat op zwart.

Als ik een ganse dag op een andere kleur moet kijken om te tekenen, heb ik last aan mijn ogen.
Op die zwarte kleur komt alles mooi uit.

Daarmee heb ik geen enkel probleem met deze lay-out.

Kenny

Probeer eens wit met een kleur warmte op 5500K
Of een licht grijs. zet je monitor (CRT) minimaal op 80 of liever nog op 100 hz.
Veel Caddies hebben top monitoren maar zeer slecht ingesteld. Zoek eens een calibratie tool voor je monitor.
Niet omdat je deze site dan somber vindt maar omdat je jezelf veel hoofdpijn en onrust kan besparen door je monitor goed af te stellen. (Tip: kijk eens rond wat er in de drukkers en DTP wereld word gezegd en gedaan met monitoren)
Ik heb zelf nog de monochrome groene letters en de 'nieuwe' Amber kleurige monitoren meegemaakt.
En heb thius een beter monitor dan op mijn werk.
Daardoor merk ik dat ik thuis rustig 5 uur continu naar het beeld kan kijken zonder een onrustige nachtrust te hebben of koppijn.
Daarom:
STEL JE MONITOR GOED AF, HET KOST NIETS EN SCHEELT ECHT VEEL!

will

De kleuren en de layout vindt ik goed, dit is trouwens van niet van zo een groot belang,
de inhoud wel en deze is prima en verdient voor alle posters een dikke proficiat  :ole:

Groetjes,