FastFiber

commando's aliassen

Gestart door bor, wo 21 01 2004, 13:37:19

Vorige topic - Volgende topic

bor

wanneer je je acad.pgp opent, deze is te vinden in program files/autocad x/support, zie je een lijst met alle commando aliassen. deze kun je aanpassen naar je eigen wensen. rechthoek is standard bijv. rec. kun je vereenvoudigen naar alleen r. regen wordt dan re anders krijg je twee letters die naar hetzelfde commando verwijzen. zo kun je ook je andere toetsen die normaal ongebruikt blijven gebruiken zoals 1,2,3.enz. gewoon een regel toevoegen in de acad.pgp.

groenten, bor

julien

Is een leuke tip.
Bedankt.
Denk er wel steeds aan wanneer je zoiets doet een backup te nemen alvorens te prutsen.
Vanaf versie 2004 (misschien zelfs 2002) heb je een commando aliasedit. Dan kan je aan de aliassen prutsen in Autocad zelf. Dit werkt nog eenvoudiger.

bor

aliasedit zit idd ook in 2002

bart

Nog even een tip voor mensen die graag aan de software prutsen

als je aan deze alliassen sleutelt voeg er dan alleen nieuwe toe stel nooit standaard knoppen anders in.
(het is niet erg als je copy co en met cop kan starten)
je systeem blijft dan ook goed toegankelijk voor andere mensen en kom je ergens anders te werken dan zijn zelf verzonnen aliassen meestal nog vrij te gebruiken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

ben het niet helemaal eens met je Bart. Misschien vind je het juist handig om de bestaande aan te passen. Ik gebruik overal mijn eigen pgp file (leve de usb stick) en rename de orginele tijdelijk naar acad-org.pgp en zet dat weer terug als ik niet meer op die pc werk..
op die usb stick heb ik overigens ook mijn eigen .dvb file en wat lispen en menu files

Beli Mawr

Ik werk nu zes jaar met autocad en heb er nog nooit nood aan gehad om die commado's te veranderen, gewoon zo laten, anders ans je dan ergens anders met autocad werkt loop je zo goed als zeker vast en begin je ongelooflijk te klungelen.
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

bkn

Citaat van: Beli MawrIk werk nu zes jaar met autocad en heb er nog nooit nood aan gehad om die commado's te veranderen, gewoon zo laten, anders ans je dan ergens anders met autocad werkt loop je zo goed als zeker vast en begin je ongelooflijk te klungelen.

Niet echt mee akkoord,... Je moet voor jezelf de makkelijkste manier van werken zoeken. Aliassen die met twee handen op het klavier moeten worden ingegeven zijn niet echt productiebevorderend. Trouwens,... we veranderen hier geen commando's --wel aliassen. Werk je met veel mensen aan hetzelfde station, stel dan een profiel voor jezelf in en roep die op telkens wanneer je zelf aan de PC zit. Dit is slechts enkele seconden werk. Je kan je werksnelheid met eigen ingestelde aliassen versnellen tot meer dan 20%. Toch even proberen???

Symmetrische groeten

BKN

julien

De aliassen aanpassen doe ik normaal ook niet, toevoegen wel.
zo heb ik ze in plaats van zoom -> extends.
ld in plaats van lengthen -> dynamic

Toch eentje aangepast, o is geen offset meer maar extended offset.

cadtools@gmail.com

;-) voor mij is c geen circle maar copy... gebruik je veel vaker...

Arjen

Wel weer jammer dat AutoCAD 2004 LT daar niet mee werkt...

cadtools@gmail.com

... waar mee werkt ??

julien

Citaat van: [email]cadtools@gmail.com[/email]... waar mee werkt ??
aliasedit?

Arjen

Citaat van: julien
aliasedit?

Juist, of iemand moet dat commando hebben veranderd!

bart

Citaat van: Arjen
Citaat van: julien
aliasedit?

Juist, of iemand moet dat commando hebben veranderd!

wat nadrukkelijk niet wil zeggen dat lt niet met alliassen werkt.
alleen dat er geen editor is ingebouwd.
(je kan met notepad e.d gewoon de acad(lt).pgp aanpassen lijkt mij
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

cadtools@gmail.com

ja .. als je een pgp file hebt wel misschien. Anders jammer dan.
met buttons werken kan ook .. duuuu

yoin