FastFiber

Probleem Project files search path

Gestart door joopknoop, ma 03 10 2005, 15:14:37

Vorige topic - Volgende topic

joopknoop

Hallo!!

Ik heb een probleem met het werken met "project files search path". Wanneer ik namelijk een project invoer met meer dan 15 mappen, gooit autocad mij er al om het minste en geringste eruit (dit gebeurd vooral bij copy with basepoint, paste to original coordinates, save as, enz.).

Ik gebruik autocad 2006 in windows xp.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen / voorkomen?

WebRacer

Is 15 mappen niet wat van het goede teveel?
Ik heb ook een grote structuur, maar 15 mappen.....
ik kijk eens deze avond...
?

joopknoop

Meerdere collega's van mij hebben last van dit probleem....weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen zonder alles te moeten overzetten naar "relative path" ?

cadtools@gmail.com

Je kunt xref verwijzingen relatief maken door ze handmatig te wijzigen in
..\..\path\path etc. (save path)

joopknoop

Hallo,

Ben ik weer... beetje late reactie, sorry daarvoor.
Ik heb namelijk "relative path" geprobeerd, maar dit werkt niet voor mij. Het verplaatsen of copieeren van tekeningen gaat namelijk heel moeilijk. Wanneer je in een tekening xref hebt ingeladen en je verplaatst deze tekening naar een andere map, vindt ie de pad-verwijzingen niet meer, en moet je ze allemaal opnieuw invoeren... Ik ben nu weer gewoon, op de ouderwetse manier, overgestapt naar "full-path".

Dank voor jullie reacties, zijn er nog meer oplossingen voor mijn probleem hoor ik het graag!!

WebRacer

JoopKnoop,

Als het probleem zich enkel stelt bij knip-en plak-werk ->
1 gouden regel, probeer zoweinig mogelijk te knippen en plakken, dit blijven windows-tools, en via insert-block bekom je hetzelfde resultaat op een veilige manier... en dan kan je je mappen mss behouden...
?

yoin