FastFiber

Hatch Pattern pics invoegen

Gestart door johnw, ma 25 07 2005, 12:09:37

Vorige topic - Volgende topic

johnw

Hoi allemaal, alvast bedankt voor de snelle reactie! Mijn excuus voor mijn vage omschrijving van het probleem. Ik zal het stap voor stap omschrijven.
Momenteel ben ik bezig met het in kaart brengen van een historische stadsmolen.
Met behulp van autocad 2005 maak ik alle aanzichten, details e.d.

De daken van die bestaande stadsmolen zijn schots en scheef; zoals alle oude stadsmolens. Enfin, nu wil ik op de bestaande tekening in het dak nieuwe dakpannen invoegen m.b.h. Hatch! Dat werkt immers het snelst.
Ik ga als volgt te werk :
Ik heb het dak getekend met polylijnen. Als ik dus het icoontje hatch aanklik verschijnt het menu : Boundary Hatch and Fill; met 3 submenu's Hatch-advanced en gradient.
Als ik op Swatch klik  (in het tabje Hatch ),verschijnt vervolgens het menu  :Hatch Pattern Palette. In het mapje Other Predefined kun je allerhande bakstenen, arceringen enz selecteren, behalve modellen van dakpannen?  :(     En juist hierin wil ik modellen (symbolen) van dakpannen invoegen.

Als ik dus gemakshalve voor andere modellen kies b.v. brick  , â€"ok,â€" select objects, en selecteer mijn 8 daken op de tekening, vervolgens angle en scale ,-enter, ok; dan worden in alle daken die bricks keurig op schaal binnen die schots en scheve lijnen geplakt. Kant en klaar! Hoef niets meer te doen!

Nu wil ik geen bricks  maar  dakpannen! De hamvraag is :

1.   waar kan ik verschillende modellen dakpannen (aanzichten) downloaden die ik in de map : Other Predefined kan plakken of invoegen.
2.   Kan er uberhaubt in de map other Predefined een bibliotheek van dakpannen en ander baksten e.d. toegevoegd worden?
3.   Zodat ik  met behulp van Hatch binnen 6 tellen al mijn tekeningen van de inmiddels beruchte dakpannen heb voorzien?
4.   In welke map van de autocad directory zit de inhoud van het mapje : Other Predefined ?

Met vriendelijke groet, JohnW :D

Kenny H

Dag johnw,

Ik heb geantwoord in uw vorige post.
Als ge een antwoord wil geven moet je klikken op reply niet op een nieuw topic.  :wink:
Dit is echter geen grote fout maar voor de duidelijkheid is het mss beter om alles in 1 topic te plaatsen. :)

Daamee Moderators hier mag een slotje op :!:
8) Volvo 4 Life 8)

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart