FastFiber

ACAD Lt 2004

Gestart door KV, ma 29 12 2003, 15:53:32

Vorige topic - Volgende topic

KV

Als iemand me effe kan helpen met volgend probleem aub....

Na het upgraden van ACAD Lt 2000 naar  ACAD Lt 2004 versie ben ik op vastgelopen op het volgende probleem.

Bij het openen van een bestaande tekening (gemaakt in die versie Lt 2000) worden de lettertypes van de teksten (bv. in een tekeningkader)  die in 'paperspace' staan foutief weergegeven. De teksten vallen plots buiten de voorziene kaders, ze worden niet meer vet weergegeven. Maar als ik de properties vergelijk qua style,hoogte,width factor krijg ik we de zelfde waarden als in acad 2000)
Opmerking: in modelspace stelt dit probleem zich echter niet.

Dus als iemand een oplossing voor dit probleempje heeft laat het mùe dan weten.
Thanks...

julien

Zou dit niets te maken kunnen hebben met het standaard lettertype?
Misschien dit een aanpassen.

KV

oke ik heb na wat trial en error en het nodige gevloek, gevonden wat het probleem was, en ik zal ze hier effe posten voor het geval nog iemand met dit probleem zit.

Het probleem zat hem in het font mapping file, autocad verwees default naar het onbestaande acad.fmp en niet naar het wel bestaande aclt.fmp bestand.

Dus probleem was opgelost door in tools/options/files/texteditor, dictionary, and fontfile names/font mapping file het path te wijzigen en te verwijzen naar het aclt.fmp bestandje (ipv het acad.fmp bestand)

Nevermore

Da hebt gij goe gevonden KV!  :wink:

Anonymous

Citaat van: NevermoreDa hebt gij goe gevonden KV!  :wink:

allez, 't was eigenlijk den MM die effe een helder moment had, en die plots iets zei dat ons op het spoor heeft gebracht. ;) Maar hem kennende zal het wel meer een lucky shot geweest zijn. :twisted: