FastFiber

OPGELOST! - plotter wijzigen in pc3

Gestart door gery, di 04 10 2022, 11:38:49

Vorige topic - Volgende topic

gery

Momenteel heb ik een bepaalde netwerk printer gekoppeld in een pc3 bestand, printer.pc3.
Hoe kan ik in dit printer.pc3 bestand een andere netwerk printer koppelen?

Ik weet dat er een edit scherm verschijnt als je een pc3 bestand opent waarvan de printer niet meer bestaat, maar hoe krijg ik dat scherm als de oorspronkelijke printer nog bestaat?
AutoCAD 2020 - Windows 10

julien

Als je dat pc3 bestand opent vanuit verkenner kan je het een en ander aanpassen, is dat wat je zoekt?

gery

Citaat van: julien op di 04 10 2022, 11:58:00
Als je dat pc3 bestand opent vanuit verkenner kan je het een en ander aanpassen, is dat wat je zoekt?
Ik kan op die manier een en ander van de gekoppelde netwerk printer aanpassen, maar ik wil een andere netwerk printer koppelen en ik kan nergens vinden hoe ik dat doe.

julien

Kan dat zelfs?
Ik dacht dat die pc3 file specifiek voor een printer werd gemaakt.

gery

Citaat van: julien op di 04 10 2022, 13:22:29
Kan dat zelfs?
Ik dacht dat die pc3 file specifiek voor een printer werd gemaakt.
Dat kan als de gekoppelde printer weg is, dan krijg je bij het openen van de pc3 een scherm waarin je een andere actieve printer kan kiezen. Maar de gekoppelde printer is niet weg, dus ik krijg dat scherm niet, maar ik wil wel een andere actieve printer koppelen.

bart

in een pc3 bestand zitten printer specifieke onderdelen.
dit kan je niet zomaar aanpassen.

selecteer de printer waarop je wilt afdrukken zet de instelling goed en antwoordt bevestigend op de vraag of je een pc3 bestand wilt maken.
mocht je de andere printers niet in autocad kunnen zien zet het vinkje voor hide systeemprinters dan even uit onder options/plot
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op di 04 10 2022, 19:22:33selecteer de printer waarop je wilt afdrukken zet de instelling goed en antwoordt bevestigend op de vraag of je een pc3 bestand wilt maken.
Ik heb het ondertussen gelijkaardig opgelost.
Bedankt!

FastFiber