FastFiber

Verschillende "dropdown" menu in tekenhoofd

Gestart door pedorie, ma 29 03 2021, 09:05:10

Vorige topic - Volgende topic

pedorie

Beste,

Ik ben bezig met een tekenhoofd te maken en daar wil ik de afdelingen / namen tekenaars / status (los van elkaar) als visibility state toevoegen aan een block. Nu ben ik er achter gekomen dat er maar 1 visibility state gemaakt kan worden.

In een ander voorbeeld zie ik dat er een Block properties table is gebruikt om toch een extra "dropdownmenu" te creëren maar wat ik ook probeer met de Block table, ik krijg wel een driehoekje maar geen tekst.

Ik doe vast iets verkeerds maar ik kom er niet achter wat.

Ik heb nu in het block een visibility state m.b.t. de revisie en wil nog een "dropdown" menu m.b.t. de afdeling, status en tekenaar toevoegen maar hoe?

Is het uberhaupt mogelijk om verschillende "dropdown" menu's in een block toe te voegen?

Autocad Civil 3D 2014

bart

je moet die actie wel ergens aan koppelen en ook de tekst die je wit zien invoeren in de tweede kolom

koppelen doe je met de f+het groene plusje
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

pedorie

Hey Bart,

het is gelukt, ik heb dit nu toegevoegd bij de documentstatus.

Ik heb nu een:

- visibility state voor de revisie
- block properties table voor de documentstatus

nu wil ik ook dat er een keuze gemaakt kan worden voor de afdeling, is dat nog mogelijk of zijn de opties op?

Het is jammer dat er telkens maar 1 visibility state / block properties table gebruikt kan worden, kan er nog iets met de Lookup?
Autocad Civil 3D 2014

bart

je kan alle att uit het blok toevoegen
je moet alleen dan zelf alle combinaties invullen
of dat haalbaar is hangt van het aantal tekenaars en afdelingen af
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart