FastFiber

material follow a path

Gestart door johns1972, di 26 01 2021, 16:56:58

Vorige topic - Volgende topic

johns1972

Hallo,

Ik heb een Autocad vraag, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Het gaat om het gebruik van materials op een solid. Deze solid is een voetpad die in een bocht loopt. Het material (tegels 30x30) kan ik draaien verschuiven maar ik krijg het niet voor elkaar om het pad te volgen zodat het echt lijkt. Weet iemand hoe je dat kan doen?

Ik heb ook geen idee hoe dat precies heet maar voor mijn gevoel is het 'material that follow a path'

Ik hoor graag of iemand hier iets meer van weet..

gr, john

julien

Ik versta je vraag, maar vrees dat er geen pasklaar antwoord is.

Ik heb vaak hetzelfde probleem. Ik modeleer vaak met gebogen multiplex, dan wil je ook dat de lagen hout netjes gebogen zijn maar als je daar materiaal aan toewijst loopt dat ook gewoon recht.

Als work around slice ik elke laag, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou onbegonnen werk is.

Reimer

Ik heb dit ook vaak bij de hand gehad. Er is volgens mij geen echte oplossing voor.
Voor technische tekeningen pas ik de arcering niet aan. Voor presentaties stop ik de arcering op het rechte stuk. Vervolgens teken ik elke tegel in de bocht in. Dit gaat vrij snel wanneer je een array - path gebruikt. Gebruik wel voor elke rij tegels een eigen array omdat de lengte per rij verschilt in een bocht.

Reimer.

FastFiber