FastFiber

richting leiding (OPGELOST)

Gestart door rudi d., do 08 10 2020, 22:19:31

Vorige topic - Volgende topic

rudi d.

Ik ben een leidingplan aan het uittekenen, nu wil ik op die lijn een pijl tekenen om de afvoerrichting aan te duiden.
Welk commando kan ik hiervoor best gebruiken?

julien

"line" om een pijl te tekenen?  :oops:
Ik versta je probleem niet zo goed.

Ofwel maak je een speciale pijl en maak je hier een block van.

bart

je vraag is niet duidelijk standaard is er geen speciaal commando om een pijl op een lijn te plaatsen.
maar met autocad kun je alle kanten op je zou zelfs een lijntype met ingeboude pijl kunnen maken maar voor 1 keer is dat zonde van je tijd
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

rudi d.

Zie het als een rioleringsplan van een gebouw, daar zie je ook de richting waar het afvalwater naartoe gaat. Ik dacht dat er misschien een eenvoudig commando was om dit toe te voegen.

gery

Je bedoelt dus die rechthoekige driehoek die parallel naast een leiding wordt getekend om de richting van het
afschot aan te geven?
AutoCAD 2020 - Windows 10

julien

Zoals Bart zegt.
Als het eenmalig is, zelf tekenen.
Als het vaker zal weerkeren kan je gaan voor eigen lijntype of voor een (dynamisch) block van een pijl.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het zeker weten, dan proberen we je verder te helpen.

rudi d.

Citaat van: gery op vr 09 10 2020, 22:17:09
Je bedoelt dus die rechthoekige driehoek die parallel naast een leiding wordt getekend om de richting van het
afschot aan te geven?
Eigenlijk meer een pijl op de lijn zelf. Vermits het eenmalig is zal ik dit zelf tekenen, was gewoon benieuwd of er een gemakkelijkere oplossing was.
Merci allen!

FastFiber