FastFiber

This object does not define a coordinate system (OPGELOST)

Gestart door SW-75, di 03 12 2019, 09:00:54

Vorige topic - Volgende topic

SW-75

Hallo allen ,

ik heb toegang tot het downloaden van BGT-gegevens via een portal waar ik al jaren gebruik van maak. Echter na een update van het systeem (de portal) kan ik topografie binnenhalen , maar krijg ik een foutmelding zoals aangegeven in de titel wanneer ik het command "UCS - Entity" wil toepassen op een willekeurige polyline.

Nu heb ik het forum doorgezocht en iets tegengekomen waarbij het command "PLINETYPE" wordt geadviseerd. Deze heb ik toegepast voor zowel instelling 0 / 1 / 2 , maar bij geen van 3 resultaat afgezien van dezelfde foutmelding.

Het enige wat ik ondekt heb is wanneer ik na "PLINETYPE - 1" "PEDIT" toepas en via enter het commando weer verlaat , de toepassing "UCS - Entity" wel werkt. Tevens werkt "UCS - OBject" ook , dus er is geen man over boord , maar wellicht weet iemand een simpele oplossing voor de foutmelding.

Alvast bedankt voor de moeite & met vriendelijke groet ,

Sander

roy_043

Na het wijzigen van de PLINETYPE setting naar 2, is het nodig om de dwg opnieuw te openen. Heb je dat gedaan?

SW-75

Hallo Roy-043 ,

zojuist geprobeerd , echter zonder resultaat.

roy_043

Ik herken de melding niet. Maar blijkens onderstaande link ontstaat het probleem als twee opeenvolgende punten van de polyline op elkaar liggen. Probeer het _Overkill commando. Of anders de code uit de link.

https://forums.autodesk.com/t5/visual-lisp-autolisp-and-general/weed-autolisp-selecting-all-polylines/td-p/3017484

roy_043

SW-75

Roy ,

allereerst mijn welgemeende dank voor je gedane moeite om mijn probleem helpen op te lossen....
Alle lisp bestandjes ten spijt , geen resultaat.

De polylines zijn 2D en hebben op sommige snappoints een onderliggende "verscholen" polyline. Ik heb a.h.v. volgens mij jouw laatste linkjes even doorgescrolled en een oplossing voor mijn polyline-probleem gevonden.

- Selecteer de desbetreffende polyline
- Select Similar
- Convert
- Type : Polyline
- Object Selection : All

Hierna kan ik desgewenst de UCS aan elke polyline selecteren.

Groet ,

Sander