yoin

gery

Op mijn werk zijn we sinds kort overgeschakeld van AutoCAD 2012 op Windows 7 naar AutoCAD 2017 op Windows 10.
Wanneer ik nu een PC3 bestand op mijn computer wijzig en deze pc3 doorstuur naar mijn collega's, is die pc3 niet bruikbaar op hun PC's.
Ik lees op het Internet dat daar inderdaad problemen mee zijn, maar ik heb nog nergens een werkende oplossing gevonden.
Iemand een oplossing of een goede aanzet daartoe?

Bedankt alvast!
AutoCAD 2020 - Windows 10

EddyBeerke

Niets doorsturen maar op een gedeelde netwerkschijf plaatsen.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

pc3 bestanden bevatten instellingen voor de driver van een plotter of printer die op het systeem geinstalleerd moet zijn binnen windows

Je kan ze kopiëren indien die printer op de zelfde manier geïnstalleerd is op alle systemen.
uitwisseling tussen verschillende besturingssystemen is niet mogelijk. (andere driver)
(er hoort overigens ook meestal een pmp bestand met papier instellingen bij)

Het is ongeveer 2 tellen werk om een pc3 bestand van een op het systeem geïnstalleerde printer te maken.
leg het even uit of maak een handleiding dan kunnen ze het zelf doen,

je kan in 1 keer alle instellingen overzetten naar een ander systeem met export autocad settings en op het andere systeem import autocad settings

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

delangstevandestraat

Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met W10,
want wij hebben hetzelfde voor, vroeger (tot w7/acad17) kon je gewoon pc3 en pmp kopieren, pc's waren zelfde type, drivers gelijke en plotter uiteraard dezelfde.
Vanuit lisp enkele "one-click-plot" knopje gemaakt, om te plotten op de rol A4/A2/A0 volgens de lengte van uw titelkader,
dat werkt altijd goed,
tot aan w10/acad19, nu lukt dat niet meer, telkens je vanuit autocad een ander papierformaat wilt kiezen moet je de pc3 file openen, er niets mee doen, en weer sluiten, anders "no matching media"

Waarom moeten ze het altijd verknoeien ?
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

EddyBeerke

Citaat van: bart op do 07 02 2019, 11:34:09...
(er hoort overigens ook meestal een pmp bestand met papier instellingen bij)
...

Je kunt naar een pmp-file verwijzen en dus hergebuiken voor meerdere printers/plotters.
Zo heb ik deze voor de "DWG 2 PDF.pc3" en de "DWFx ePlot (XPS Compatibl).pc3" en andere plotters gebruikt.
Hierdoor kun je gebruik maken van dezelfde papierformaten ->> 1x wijzigen is dus voor meerdere printers/plotters.

roy_043

gery

Citaat van: roy_043 op wo 13 02 2019, 14:43:19
Misschien is dit in feite hetzelfde probleem?:
https://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=6822.msg36297#msg36297
Dat dacht ik eerst ook, maar de bewuste pc3 bestanden hebben geen abnormale attributen.

Het probleem met de pc3 bestanden heb ik ondertussen kunnen oplossen door de printers op alle nieuwe PC's opnieuw te installeren. De drivers waren op de meeste nieuwe PC's mee overgenomen tijdens de migratie van W7 naar W10 PC's, en dat lijkt het probleem geweest te zijn. Nu heb ik nog enkel het probleem dat ik in de pc3 bestanden geen custom paper sizes kan definiëren. Die functie is "grijs" in de properties.

bart

Dan ondersteund de driver die je geïnstalleerd hebt dat niet.
welke plotter/printer gaat dit over

Bij sommige plotters moet dit via custom properties (van de pc3)
bij ander kan het helemaal niet maar die hebben dan over het algemeen ook geen ander papier

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op wo 13 02 2019, 16:09:53
Dan ondersteund de driver die je geïnstalleerd hebt dat niet.
Het is dezelfde plotter als ervoor in W7, en daar ging het wel. Het zou ook kunnen dat men dit op corporate niveau heeft geblokkeerd, want men is sinds de W10 PC's veel strenger geworden naar administrator rechten toe.

Citaat van: bart op wo 13 02 2019, 16:09:53Bij sommige plotters moet dit via custom properties (van de pc3)
Maar die instellingen worden niet bewaard in de pc3. En dan dienen per PC alle custom sizes apart aangemaakt te worden. Het is de bedoeling dat één beheerder eenvoudig alle gebruiker-PC's kan updaten via synchronisatie.

bart

Maar niet de zelfde driver.
welke printer heb je? (soms zijn er alternatieve drivers beschikbaar die beter met acad samenwerken)

Als je via de pc3 de custom properties van de printer benaderd zouden die instellingen ook in de pc3 bewaard moeten worden.

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

bart

zie grafische stappenplan bij onze hp voor een vel van 900*2000
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op do 14 02 2019, 08:28:14
De plotter is aangesloten op een server op 't netwerk. De server en (netwerk)driver is nog steeds dezelfde als vóór de PC-migratie. Daar kan ik lokaal niets aan veranderen.
Of zie ik dit verkeerd?

Citaat van: bart op do 14 02 2019, 08:28:14Als je via de pc3 de custom properties van de printer benaderd zouden die instellingen ook in de pc3 bewaard moeten worden.
Via Custom Properties kom je in de driver zelf terecht, als je extra papierformaten in de pc3 wil bewaren, moet je via Custom Paper Sizes gaan. Of zie ik dit verkeerd?

EddyBeerke

Citaat van: gery op do 14 02 2019, 08:51:30
Citaat van: bart op do 14 02 2019, 08:28:14
De plotter is aangesloten op een server op 't netwerk. De server en (netwerk)driver is nog steeds dezelfde als vóór de PC-migratie. Daar kan ik lokaal niets aan veranderen.
Of zie ik dit verkeerd?

Citaat van: bart op do 14 02 2019, 08:28:14Als je via de pc3 de custom properties van de printer benaderd zouden die instellingen ook in de pc3 bewaard moeten worden.
Via Custom Properties kom je in de driver zelf terecht, als je extra papierformaten in de pc3 wil bewaren, moet je via Custom Paper Sizes gaan. Of zie ik dit verkeerd?
Ja!
Je ziet onderin een veld met "PMP File Name <None>"
Als je daar op klikt dan zie je drie knoppen:
[Attach...] en  [Save PMP...] de derde is grijs en kun je pas iets mee als je een van de andere twee gebuikt hebt.

gery

De PMP file is gekoppeld!

Maar wat zie ik dan verkeerd?

gery

Citaat van: bart op do 14 02 2019, 08:38:00
zie grafische stappenplan bij onze hp voor een vel van 900*2000
Maar worden deze custom papierformaten wel bewaard in de PC3 of PMP? Mijn inziens worden die elders bewaard.

FastFiber