FastFiber

Decimalen in coördinatenlijst

Gestart door jean.vdb, do 06 09 2018, 17:51:30

Vorige topic - Volgende topic

jean.vdb

Ik heb destijds van een vriend een Lisp routine gekregen voor het maken van een TXT listing van de coördinaten van de hoekpunten van een polygoon, welke voor elk plan dient afgeleverd te worden bij indiening bij het kadaster.
Vroeger werkte ik met lokale coördinaten (dus waarden nooit hoger dan 1000) en alles ging prima.
Nu werk ik in Lambert coördinaten (aardrijkskundige) en dezen hebben waarden met 6 cijfers voor de komma.
Met mijn lisp routine krijg ik nu een listing waarbij het coördinaat afgerond wordt voor de komma, en één 0 achter de komma (of decimaal punt). Ik ben dus mijn decimeters en centimeters kwijt
Ik ken niets van Lisp en kan niet programmeren. Waarschijnlijk is het een kleinigheidje.
Kan iemand mij helpen ?
Ik kan uiteraard de Lisp routine opsturen.
Met dank voor uw hulp.
Vriendelijke groet.

gery

AutoCAD 2020 - Windows 10

jean.vdb

Alvast al dank voor uw snel antwoord.

In bijlage de LISP routine.
Een ander euvel is dat ik mijn hoekpunten aanduid met letters (A, B, C ..) in plaats van met cijfers.
Deze LISP routine werkt met startcijfer 100 en nummert dan verder naar 101, 102, enz.
Is het ook mogelijk om dit aan te passen zonder veel moeite ?

Met vriendelijke groet,

roy_043

Hier een herschreven versie van de Lisp. Volgens mij werkte de oude versie niet naar behoren. Je kon maar 1 polyline uitvoeren.

Wat mij wel vreemd overkomt:
De punten van de percelen worden doorgaand genummerd. Hoe kun je dan weten welk punt bij welk perceel hoort?

jean.vdb

Dag Roy_043,

Bijzonder dank om de lisp-routine te herschrijven. Het werkt prima.
Wel merk ik dat het begrensd is op 30 punten. Is dit zo of loopt er iets mis ?
Alvast niet erg want het is zelden dat een perceel meer dan 30 punten heeft.
Verder als antwoord op uw vraag : eens mijn plan af is verbind ik de punten waarvan ik wil dat ze in mijn coördinatenlijst voorkomen met een polyline, uiteraard in volgorde. Ik begin uiteraard met de hoekpunten van mijn perceel, maar kan dan verder vaste punten (zoals hoeken gebouwen) ook meenemen zodanig dat mijn informatie compleet is.
Na doorlopen van de routine heb ik mijn coördinatenlijst en kan de getekende polyline verwijderd worden.

roy_043

Kun je een voorbeeld dwg posten? Ik heb de code zojuist getest met een polyline met 37 punten en alle punten werden correct geëxporteerd.

roy_043

Hier een verbeterde versie van de code. N.B. Ik kan geen reden vinden voor de door jouw gesignaleerde grens van max. 30 punten.

jean.vdb

Dag Roy,

Bijzondere dank voor het herschrijven van de lisp routine. Nu draait alles perfect.
Je hebt mij goed geholpen.

Met vriendelijke groet,