FastFiber

Waar kan je het meeste creativiteit in kwijt?

Gestart door Fille, wo 17 01 2018, 12:52:00

Vorige topic - Volgende topic

Fille

Ik zou binnen afzienbare tijd opnieuw gaan studeren. Met deze opleiding zou ik van mijn passie voor het tekenen (CAD, Sketchup, 3DS MAX, Photoshop, ...) mijn beroep willen maken. Na een hoop informatie te hebben opgezocht en gelezen zijn er 2 opleidingen die me het meest aanspreken: bouwkundig CAD tekenaar en industrieel tekenaar. Wat ik tot nu toe nog nergens gelezen/gehoord heb is waar ik het meeste mijn creatieve geest kan op loslaten.
Ik ben iemand die veel in vraag stelt met het doel om zelf bij te leren en eventueel te verbeteren/perfectioneren. Niet om het werk van anderen af te breken.
Zijn er hier mensen die in één of beide sectoren werkzaam zijn? Ik zou graag met deze mensen is praten op hun werkvloer zodat ik me dit ook wat kan voorstellen.

Mvg

Fille

julien

Creativiteit kan je op vele manieren interpreteren.
Daarnaast denk ik niet dat je dit kan indelen in sectoren, maar eerder volgens de werkgever.

Ik denk dat je best kiest voor de sector die jou het meeste aanspreekt.

gery

Wat is uw vakgebied? Bouwkunde? Elektriciteit? Architectuur? ...?
AutoCAD 2020 - Windows 10

Fille

Ik ben iemand die graag ook zelf zijn inbreng kan en mag geven of zelf wat mag ontwerpen. Om alleen maar te tekenen wat al voorgekauwd is is niet 100% mijn ding.

julien

Ik begrijp je volledig, ik ben ook zo ingesteld, maar of je die kans krijgt of niet hangt niet af van de sector, maar van je kunnen, je talent en vooral, je werkgever.
Best dus een sector kiezen waar je je comfortabel in voelt en gericht solliciteren.

Veldreinier

wat dacht je van industrieel ontwerper? een vriend van me ontwerpt sportartikelen, als hockeydoelen, zelf ontwerpen, zelf inkopen, zelf produceren... internationaale export..

Fille

@veldreinier heeft die vriend ook een naam? Of nog beter, kan je hem even vragen of ik met hem eens contact kan opnemen?

@Julien : het gericht solliciteren na de opleiding is zeker de bedoeling. Maar er zijn 2 types opleidingen : industriëel- en bouwkundig tekenaar. Aangezien ik dit voltijds zou gaan studeren is het toch wel belangrijk om te weten wat het verschil is tussen beide richtingen en waar ik het meest mijn ei in kwijt kan.
Ik sluit niet uit dat ik na het volgen van één van beide richtingen toch nog de andere richting wil gaan bij studeren. Maar dit zie ik dan eerder op lange termijn.

bart

Is tekenaar tegenwoordig een zelfstandige voltijds studie?
Is het niet zo dat je kiest voor bouwkunde of industrieel ontwerper
en het tekenen tijdens je studie maar 1 van de vele vakken is?
je hebt namelijk een basis nodig om te begrijpen wat je op papier zet

Ik ben zelf bouwkundige opleiding gevolgd en uiteindelijk bouwkundig constructeur geworden.
De studie is vooral in het begin echter heel breed studiegenoten zijn binnen de brance ook makelaar, verzekeringswerk  en bouwmaterialenhandel en dergelijke gaan doen.

ik ben het met Julien eens
dat het vooral van je werkgever afhangt of je vrijheid krijgt in je werk (Meestal moet je eerst bewijzen wat je waard bent door onder leiding van iemand te werken)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber