FastFiber

ik zie geen maten bij het plaatsen van dimensies

Gestart door Nonkelberry, do 07 12 2017, 10:21:01

Vorige topic - Volgende topic

Nonkelberry

Ik ben nieuw in autocad.
Ben ondertussen met mij werkstuk aan het hoofdstuk dimensions
Ik doe dit met het commando dim en dit lukt doch hij zet geen maten nog maatlijntjes.
Enkel een volle lijn volgens de kleur van de layer.
Kan iemand mij helpen ? misschien een klein dingetje en voor mij lang zoeken.

Alvast dank en in bijlage de dag

gery

Ik stel voor dat u een cursus AutoCAD gaat volgen, of gaat u steeds zulke algemene (basis-)vragen hier stellen?
Doe zelf eerst eens wat moeite aub. Want op deze manier gaat u niets deftig leren, zoals bijv. in uw vorige topic. Want als u de antwoorden in dat topic goed begrepen had, had u nu zelf gezien wat hier het probleem is, want de oorzaak is gelijkaardig.

En gelieve ook geen topics meer te sluiten aub! Dus gelieve uw vorige topic terug te openen aub.
AutoCAD 2020 - Windows 10

Nonkelberry

Citaat van: gery op do 07 12 2017, 11:15:08
Ik stel voor dat u een cursus AutoCAD gaat volgen, of gaat u steeds zulke algemene (basis-)vragen hier stellen?
Doe zelf eerst eens wat moeite aub. Want op deze manier gaat u niets deftig leren, zoals bijv. in uw vorige topic. Want als u de antwoorden in dat topic goed begrepen had, had u nu zelf gezien wat hier het probleem is, want de oorzaak is gelijkaardig.

En gelieve ook geen topics meer te sluiten aub! Dus gelieve uw vorige topic terug te openen aub.

Dag Gery,

Dank u voor de reactie. het was zeker niet mijn bedoeling om jullie in problemen te brengen, ik ben enkel onervaren.. Ik zal rekening houden met Uw antwoord. alvast mijn excuses.

bart

ho ho
Alle vragen over autocad zijn hier welkom ieder moet maar voor zich zien of ze er verders wat mee doet.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

bart

Er staan geen maatlijnen in de tekening die zijn bijgesloten
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Citaat van: bart op do 07 12 2017, 14:05:58
Er staan geen maatlijnen in de tekening die zijn bijgesloten
Toch wel: de witte bovenaan
AutoCAD 2020 - Windows 10

EddyBeerke

Citaat van: Nonkelberry op do 07 12 2017, 12:03:38

Dag Gery,

Dank u voor de reactie. het was zeker niet mijn bedoeling om jullie in problemen te brengen, ik ben enkel onervaren.. Ik zal rekening houden met Uw antwoord. alvast mijn excuses.

We zijn hier om te helpen...
En een dure autocad training kan niet iedereen zich veroorloven.
Misschien is het dan maar basis autocad... NOU EN!!!
Reageer dan niet!

Okey, nu dan het antwoord waar je op hoopt...:
Dat je niets ziet is om dat de schaal van de dimstyle niet goed is.
Je gebruitkt de Standard dimstyle.
Commando: DIMSTYLE
Klik op [Modify...]
In het tabblad "Fit" kun je de "Use overall scale of:" aanpassen, bv 1000.000
Een text en een dimension plaats je altijd zodat het op de print/plot leesbaar is.
Je print/plot dan ook altijd met een bepaalde schaal bv 1:1, 1:20,  1:500,  1:1000 en andere schalen, hou daar rekening mee.
Makkelijkste is dat je een template gebruikt waar dat soort zaken reeds zijn ingesteld (@Gery, de meeste beginnende tekenaars weten niet eens hoe je dat deftig moet doen)

Misschien is dit ook wel een goede opstap:
https://cadsite.be/cursus/curlessen.php
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

julien

Topics sluiten is inderdaad niet aangewezen, maar vragen stellen mag. Voor de ene is het oersimpel, de ander heeft er misschien al een uur naar gekeken en ziet het niet. Daarvoor dient een forum.

yoin