FastFiber

afbeeldingen verdwenen (OPGELOST!)

Gestart door Willem84, wo 15 11 2017, 14:16:11

Vorige topic - Volgende topic

Willem84

AUTOCAD 2015 LT

Hallo allemaal.

Als eerst vriendelijk bedankt voor alle goeie tips trucs die ik hier heb gevonden!

Ondanks alle hulp die hier is te vinden is helaas mijn huidige probleem nog niet opgelost.

Zelf ben ik (nog) geen ervaren auto-catter... en ben daarom ook nog niet helemaal bekend met alle kretologie.

mijn probleem kort uitgelegd :

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het aanpassen van een verzameltekening met een 100-tal deuren, met als doel hier juiste afbeeldingen en werktekeningen van te maken zodat deze op een website geplaatst kunnen worden.

Nu maken wij ook eiken deuren en hiervoor heb ik verschillende afbeeldingen (van eiken planken) gebruikt.
De afbeeldingen geknipt, gecropt, geplakt en gekopieerd.

Resultaat ca. 500 kleine afbeeldingen.

Om ook wat aan orde en netheid te doen op mijn pc heb ik alles eens flink opgeschoond en gearchiveerd.

en dan raad u het al..... alle afbeeldingen in mijn tekening worden weergegeven als de naam van de
bestandslocatie.

Uiteraard bij het terugzetten van de afbeeldingen naar de originele locatie op mijn pc was dit weer verholpen.

Nu komt die:

Hoe wijzig ik in 1 keer de "path type" voor alle gebruikte afbeeldingen zodat ik de afbeeldingen kan archiveren in de cloud.

of heeft u misschien een andere oplossing voor deze stommiteit

Voor vragen, opheldering of toelichtingen hoor ik u graag

Alvast vriendelijk bedankt

Jan Willem.

julien

AutoCAD en afbeeldingen...
Ik persoonlijk tracht dat zoveel als mogelijk te vermijden. Zelfs logo's teken ik over.

Via het image reference venster (commando IMAGE) kan je het een en ander veranderen, volgens mij ook wat jij nodig hebt.

EddyBeerke

Ik heb het niet geprobeerd (ben opweg naar huis) maar probeer eens REDIR
Of maak er een etransmit van
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Willem84

Citaat van: EddyBeerke op wo 15 11 2017, 16:17:33
maar probeer eens REDIR Of maak er een etransmit van

Alvast bedankt voor jullie vlugge reacties.

zoals ik al eerder had vermeld ben ik echt (nog) geen autocad topper. Boven staande termen zijn voor mij dus nog onbekend maar ik ga er in duiken.

om wellicht nog iets te verduidelijken:

Ik heb de afbeelding toegevoegd via image - raster image reference.

Zoals ik heb begrepen uit een eerdere uitleg zou het veld "path type" dit in de toekomst moeten voorkomen.

Ik heb dit geprobeerd met "no path" maar helaas zonder resultaat??

(hoppelijk voegt dit iets toe?)

bart

Breng structuur in je tekening, maak een map al dan niet met submappen
zet hier je tekening en de afbeeldingen in.
Plaats je afbeeldingen met het pad relatief in de tekening.
Verplaats/kopier vervolgens de hele map naar de cloud dan zou het goed moeten gaan

je kan de verwijzingen buiten autocad bewerken met de reference manager (wordt standaard geïnstalleerd)
https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/AutoCAD-Core/files/GUID-E1CAF0EF-32FF-4C04-9C3E-747F33F08BC6-htm.html
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Willem84

Goedemorgen,

Kijk ben al een stuk verder.

Idd structuur, gaat er komen. Ik ben in een bestaande tekening gestapt en kwam er al gauw achter dat deze al niet op de juiste manier was getekend. Dit is zeker iets wat ik mij wel eigen ga maken.

Omdat ik uit de verschillende afbeelding kleinere afbeeldingen heb gemaakt, en vaak gekopieerd moest ik gelukkig enkel de path's van  "hoofd" afbeeldingen te wijzigen.

om het e.e.a. toch nog te verduidelijken zie afbeelding

https://ibb.co/dfCfA6

links -- het volgens mij juiste veld om de path te wijzigen, eerder genoemd...??
Citaat van: bart op do 16 11 2017, 08:22:37
de reference manager (wordt standaard geïnstalleerd)

midden -- overzicht deuren

rechts -- detail deuren.

Dit om een impressie te geven van de problemen die ik ondervind.

tips voor deze on-ervaren tekenaar zijn welkom na het bekijken van de afbeelding

bart

ik bedoel deze manager niet de versie die je vanuit autocad kan gebruiken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Willem84

Citaat van: bart op do 16 11 2017, 12:33:41
ik bedoel deze manager niet de versie die je vanuit autocad kan gebruiken

kijk ik had al zo'n vermoeden... maar goed alsnog opgelost!!

Allemaal vriendelijk bedankt voor de ondersteuning.

gery

:vreegoe:

en ik heb ook weer iets bijgeleerd, bedankt!
AutoCAD 2020 - Windows 10