FastFiber

3D: object uit view halen

Gestart door julien, za 04 11 2017, 15:38:56

Vorige topic - Volgende topic

julien

Ik heb een onderdeel getekend in 3D in model. Daarvan maakte ik een layout.

Daarna tekende ik een ander onderdeel in model. Het probleem is nu dat de eerste views het nieuwe onderdeel ook mee opnemen. Vroeger kon ik dat object er gemakkelijk uithalen, maar nu in versie 2018.1 zie ik niet hoe dit te doen, iemand die raad weet?

Een nieuw view maken met enkel object 1 lukt wel, maar dan moet ik opnieuw bematen en ook opnieuw de snede maken, dus dat zou ik liever niet doen.

roy_043

Als het om een _ViewBase view gaat: _ViewEdit > _sElect

julien

Zo herinner ik het me ook, maar om de een of andere reden wil het niet lukken...

In bijlage het bestand.

roy_043

De view waarin de splitpen (met maataanduiding 100) en paperclip samen te zien zijn is een "DRAWINGVIEW". De view die alleen de paperclip toont (met maataanduiding 32) is een "VIEWPORT". Dit verklaart waarschijnlijk jouw probleem. Ik denk dat alleen de laatste view een _ViewBase view is. Maar deze view wordt door BricsCAD niet als zodanig herkend. Een "DRAWINGVIEW" entiteit ben ik nog niet eerder tegengekomen.

julien

Ik heb de tekening gewoon afgewerkt met het idee om uit dit zicht (nu geselecteerd)

gewoon de paperclip te kunnen halen, maar dat wil me dus niet lukken.

De paperclip met maatvoering heb ik inderdaad met een mview gedaan omdat ik de centerlijn nodig had.

roy_043

Aha... Dus als ik het goed begrijp creëert het _ViewBase commando in AutoCAD "DRAWINGVIEW" entiteiten. Dit is in BricsCAD niet het geval.

julien

Ikke ni versta ni...  :?
Ik heb het zicht hermaakt en nu is de 'select' knop wel bruikbaar.
Ik heb nochtans exact hetzelfde gedaan, behalve dat ik nu onmiddellijk de selectie heb moeten aanpassen en de eerste keer heb ik gewoon de selectie 'from model' aanvaard.

yoin