FastFiber

robot

Gestart door bart, do 21 09 2017, 16:18:10

Vorige topic - Volgende topic

bart

Wij blijken in onze licentie ook robot te hebben
is er iemand hier die daar ervaring mee heeft, een Nederlandstalige handleiding of een goed forum weet.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

cadtools@gmail.com

Neem aan dat je Autodesk forum voor Robot al wel had ontdekt.

https://forums.autodesk.com/t5/robot-structural-analysis-forum/bd-p/351

BIj ons op kantoor gebruiken ze eerder SCIA engineer en IDEA https://idea-rs.nl Vraag me af in hoeverre Autodesk diepere constructeurs kennis en kunde heeft om volgens de nederlandse regelgeving support te verlenen. Dat is namelijk geen sinicure, niet iets dat je 'er even bijdoet..'.

Moet je denk als gebruiker denk ik toch zelf een beetje uitvogelen..

bart

Bedankt voor je reactie

Taal in zijn algemeenheid is niet mijn sterkste punt.
Een specifiek probleem zoeken gaat wel maar een beginnetje in het Nederlands zou wel handig zijn.
(de kennis van de constructie is het probleem niet die zit nooit in de software :D)

Robot ondersteunt de eurocode (Nederland is niet zo afwijkend meer als voorheen)
Niet alle nationale bijlage worden ondersteund en ze lopen een versie achter maar er valt op het eerste gezicht goed mee te werken.
grootste voordeel is dat het wel heel mooi samen met revit werkt  en je heen en weer kan uitwisselen  dus een nader onderzoekje is het zeker waard.

wij gebruiken nu AxisVM en technosoft die zijn ook druk bezig met een moduul voor revit maar die is nog verre van perfect en tot op heden in 1 malig en in 1 richting dus je moet alles in revit opnieuw invoeren en kan het model ook niet updaten in je rekensoftware vanuit revit

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

cadtools@gmail.com

Over het algemeen kan er een behoorlijk zijn verschil tussen het analytische model en het 3D CAD model.
In het verleden heb ik wat mee mogen werken aan gekoppelde data tussen reken tekenmodellen, waren min of meer experiementen  ' round tripping ' noemde ze dat destijds, we hebben het over periode 2007 2008. Was niet zo'n succes . Ik denk eerlijk gezegd wel dat de combi Allplan met Scia sterker is. Maar ik heb niet de illusie dat het realistich is om in één model onder te brengen. Cheers

bart

bedankt voor je reactie het gaat er niet zozeer om dat het 1 model is.
Maar dat de software met elkaar kan praten .

10 jaar geleden stond 3d nog in kinderschoenen (in de bouw)
tegenwoordig gaat het heel rap en zijn vooral de aannemers overtuigd van de toegevoegde waarde

naar mijn mening is het wel een onderzoekje waard (wijzigingen dubbel invoeren vreet tijd)

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber