Opleiding CAD tekenaar info

Gestart door Bbbb, wo 17 08 2016, 15:54:09

Vorige topic - Volgende topic

Bbbb

Ik volg momenteel de opleiding topografie in avondschool (graduaat) en begin in september aan het laatste jaar (opleiding duurt 3 jaar). Na mijn opleiding zou ik graag als autocad tekenaar aan het werk gaan. Ik heb al een redelijke kennis opgedaan van autocad 2D.
Ik zou in dit laatste jaar mijn tekenkennis nog aanzienlijk willen bijschaven voor autocad en andere programma's die frequent gebruikt worden bij tekenaars. Dit zou ik willen doen met een opleiding en zelfstudie (ik werk niet dus ik heb zeker tijd genoeg om dit te realiseren).
Wat ik graag zou te weten komen:
-welk soort tekenaar/job denken jullie dat mij het best zal liggen/waarin ik vlot werk zal vinden met mijn diploma en opgedane kennis (het meest haalbare dus) (ik zou denken tekenaar bouw aangezien dit het meest in de lijn van mijn opleiding ligt maar er zijn zoveel verschillende soorten kwa jobs dat ik hier niet wijs uit geraak en wel wat hulp kan gebruiken, bv welke soort job wat inhoud van tekenwerk)
-welke tekenprogramma's zijn van belang om onder de knie te krijgen (en eventueel andere kennis die vereist is voor zulke jobs)
-welke opleiding of cursussen zouden jullie mij aanraden om dit jaar te volgen
-welke handboeken, websites,... raden jullie mij aan voor zelfstudie
Andere tips zijn uiteraard ook welkom!

delangstevandestraat

lisp, .net, VB leren zodat je geprogrammeerd kan tekenen.

streepjes zetten en tekst typen kan iedereen,

ervoor zorgen dat je de pc laat tekenen voor u, daar zit meerwaarde in. en om bij te leren > forum lisp
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

Bbbb

Alvast bedankt voor de reactie  :wink:

bart

Verdiep je vakkennis,
Als mensen enige aansluiting hebben met technische software
leren ze hier in een week meer over de door ons gebruikte tekensoftware dan in hun hele opleiding.

Ik adviseer je iets te gaan doen met 3d zoals revit. 
in combinatie met bim wordt dit het volgens mij  helemaal in de bouw.
Nu zijn het vooral nog de wat groter projecten maar ik verwacht dat we er binnen een jaar of 5 vrijwel helemaal op overgestapt zijn.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

cadtools@gmail.com

Cad 2d / 3d bim 4d whatever.. Het is allemaal maar gereedschap om iets over te brengen cq bij te dragen aan de totstandkoming van een werk. Zorg dat je het onder de knie krijgt, zet in op wat effectief werkt aan gereedschap. Maar veel belangrijker is de inhoud... Je constructieve/bouwkundige/technische kennis

EddyBeerke

Als ik denk aan "de opleiding topografie" dan zeg ik AutoCAD MAP/Civil 3d.
Maar een job wat je leuk vind en bij jou past moet je toch zelf uitzoeken.
Ga eens lang bij een uitzendbureau of zo en laat je informeren wat de markt te bieden heeft.
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/