FastFiber

Trim/extend tot region (OPGELOST met verplaatsen naar base point)

Gestart door Jon Tampon, wo 13 04 2016, 16:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Jon Tampon

Vroeger kon ik trim/extend doen tot aan de contour van een region.
Als ik dit nu probeer geeft acad volgende foutmelding:
does not intersect with the cutting edge
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

delangstevandestraat

ligt alles wel in hetzelfde vlak ?
Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

Jon Tampon

Ja Z- vlak staat alles op 0.
Als ik de region explodeer dan kan ik wel trim/extend tot aan de rand van de figuur.
Maar wanneer ik hier terug een region van maak herkent hij deze niet meer als een edge?
Windows 8.1 (64 bit)

Jon Tampon

Ook als ik bv met het meetlatje (MEASUREGEOM) afstand van lijn tot region wil meten snapt hij niet naar deze region. Als ik de region weer explodeer kan ik deze afstand wel meten. Dus ik denk dat het ergens een optie is dat te maken heeft met regions?
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

De instelling van PROJMODE speelt een rol bij TRIM en EXTEND. Het feit dat je een lijn kunt trimmen langs een andere lijn wil niet zeggen dat ze in hetzelfde vlak liggen. Het is zelfs mogelijk dat ze elkaar niet raken.

Jon Tampon

PROJMODE getest op 0/1/2 en geeft geen verschil.
Aangezien ik ook niet kan meten heeft het iets te maken bij regions zelf denk ik.

Ik kan snappen naar endpoint/midpoint etc (wat ingesteld staat bij snap settings) maar als ik vandaar bv. een lijn trek vind hij geen intersection bij region maar wel bij een lijn (of als ik die region weer explodeer naar lijn)

(intersection staat ook aangevinkt bij snap settings)
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

Als je dit nog niet hebt gedaan test dan in een 'nieuwe' tekening met een region die je zelf hebt gemaakt.

Jon Tampon

In een nieuwe tekening of template werkt het wel.
In meerdere oudere tekening lukt het niet.

Als ik een nieuwe region teken in een oude tekening lukt het ook niet.
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

Probeer of het AUDIT commando soelaas biedt. Post anders een probleemtekening.

Edit: Spelfout.

Jon Tampon

AUDIT helpt niet. Geeft ook 0 errors weer

Zie in bijlage tekening.
Ik heb een revcloud rond mijn region getekend (L-profiel)
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

BricsCAD vindt 3 AUDIT fouten. Het is onwaarschijnlijk dat zij het probleem veroorzaken, maar ik voeg de verbeterde tekening toch toe.

Waarschijnlijk is dit de verklaring voor jouw probleem:
Citaat van: http://forums.autodesk.com/t5/autocad-2013-2014-2015-2016-2017/regions-amp-xlines-no-more-snapping-amp-trimming/td-p/5385863
I have a simmilar problem with regions, the interceptions are not recognized by autocad. I have reported that to Autodesk suport and the answer I've got is that this occurs when you are working at large coordenates. They have suggested me to bring the geometry under 10,000 units from 0,0 point.

BricsCAD heeft geen TRIM/EXTEND problemen met de gemarkeerde region. Maar wel met het snappen naar intersections van de region zelf (dit zijn eigenlijk endpoints). Intersections tussen de region en andere entiteiten worden wel gevonden. Het verplaatsen van de region naar een positie dichter bij 0,0 lost dit intersection-probleem niet op.

De beperking van 10.000 units kan problematisch zijn als je in millimeters tekent. Misschien is de oplossing om polylines i.p.v. regions te gebruiken?

Jon Tampon

Als ik polylines gebruik en een grip punt vastpak neem ik niet meer heel de figuur mee. Maar vervorm ik de figuur. Daarmee in dit geval mijn voorkeur uitgaat naar region omdat het L-profiel en niet te wijzigen figuur is/mag zijn.

SP1 is hier ook reeds geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen.

Basispunt dichterbij leggen werkt idd niet. Met de beperking van 10.000 units, bedoelen ze dat ik niet verder dan 10m uit basispunt mag tekenen eigenlijk?

Ik zal er wat proberen rond werken/mee proberen te leven. Ik vind het wel raar dat het in een nieuwe tekening dan wel lukt. Misschien om dat daar het "start" basis punt wel dichter ligt..

Windows 8.1 (64 bit)

Jon Tampon

AutoCAD onthoud het initiële basispunt.
Al mijn getekende objecten dichter naar het "originele" basispunt leggen werkt wel.

Maar dan zijn alle gelinkte viewports van vroeger natuurlijk niet meer accuraat.
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

Citaat van: Jon Tampon op di 19 04 2016, 09:18:26
Basispunt dichterbij leggen werkt idd niet.
Ik vraag me af welke handeling je hier uitvoert. UCS > Origin?

roy_043

Citaat van: Jon Tampon op di 19 04 2016, 09:29:56
Al mijn getekende objecten dichter naar het "originele" basispunt leggen werkt wel.
Dit is de strekking van het citaat in bericht #10.