Loon bachelor toegepaste architectuur

Gestart door Lottie, ma 09 03 2015, 14:21:02

Vorige topic - Volgende topic

Lottie

Hallo,

Ik ben een studente toegepaste architectuur (bachelor) en studeer dit jaar af. Dit wil zeggen dat ik binnenkort op zoek zal gaan naar werk. Nu vroeg ik mij af hoeveel een startende assistent architect verdient? Ik heb hier namelijk geen flauw idee van en ik vind hierover weinig terug, ofwel zijn de berichten verouderd.
Daarom vroeg ik mij af of iemand mij informatie over kan geven over wat een normaal of minimumloon is voor een starter met dit diploma? Ik ben nieuw op deze website, dus ik wist niet waar ik mijn bericht best plaatste.

Alvast bedankt!
Groeten

julien

Je bericht staat juist.  :wink:

Minimumloon heb ik geen idee van, alleen weet ik uit ondervinding dat je als starter niet te veel eisen aan je loon moet stellen.
Probeer zo snel mogelijk een interessante job te verkrijgen, dat is het moeilijkste. Als je na verloop van tijd vindt dat je niet correct betaalt wordt kan je altijd nog onderhandelen.

Lottie

:)

Bedankt voor uw reactie. Natuurlijk is het belangrijkste inderdaad het werk zelf dat je doet.
Ik heb vorig jaar 2 maand lang een vakantiejob gedaan bij een tekenbureau. Ik deed dit zeer graag en ze hebben mij onlangs gecontacteerd om te vragen of ik daar zou willen werken. Daarbij stelden ze mij ook de vraag om na te denken over het loon dat ik zou willen. Vandaar mijn vraag :)

julien

"Hoe meer hoe liever" is waarschijnlijk het enige eerlijke antwoord.  :mrgreen: