FastFiber

Technisch tekenaar/voorbereider HVAC-sanitair gezocht Gent

Gestart door bartovan, wo 26 11 2014, 12:26:39

Vorige topic - Volgende topic

bartovan

* UPDATE 19/12/2014: FUNCTIE IS INGENOMEN *

Hallo,

mijn job als technisch tekenaar bij een middelgrote HVAC-sanitair aannemer te Gent komt vrij half januari, aangezien ik dan weg ga. Het is een stabiele en goede werkgever met een leuke en sympathieke werksfeer, mooie, ruime kantoren, loon is correct en bespreekbaar, alles in orde. Ik ga dan ook niet weg wegens klachten hier, integendeel, maar omdat ik besloten heb iets anders te gaan doen dan technisch tekenen, en dit bij een totaal ander soort bedrijf (elektronica) dat me dezelfde voorwaarden biedt en dichter bij huis is, uit interesse dus eigenlijk.

Om mijn werkgever een handje te helpen (binnen een maand zitten ze plots zonder tekenaar) zou ik hier eens willen polsen of er geen gegadigden zijn die interesse hebben. Ik ga het niet over loon e.d. hebben (dat moet dan later met de werkgever gebeuren en daar kom ik niet in tussen) maar over de werkinhoud en verwachtingen naar de tekenaar toe kan ik alles zeggen natuurlijk.

Jobinhoud: Het gaat dus over het uittekenen van uitvoerings- en as built-plannen in AutoCAD (de laatste versie is besteld maar nog niet geïnstalleerd, nu werk ik op 2013) en StabiCAD 9 van leidingen en kanalen van ventilatie, CV, koeling en (in mindere mate) sanitair bovenop de aangeleverde architectuurplannen. Ook technische ruimtes (collectoren e.d.) moeten uitgetekend worden. Het is zeker een grote plus als je ook kunt dimensioneren, schuiflatjes en rekensoftware gebruiken om kanaaldiameters enz. te bepalen, dus als je technisch weet wat je aan het doen bent ipv puur te zitten "lijntjes trekken". Soms is het best wel uitdagend om heel de boel in de gang of vals plafond te krijgen zonder knopen of onmogelijke kruisingen.

Geen echt 3D-werk in Autocad, het is de full versie maar alle tekenwerk is in XY-vlak.

Af en toe ook eens mee op werfbezoek.

Ik ben zelf geen Autocad wizard maar een minimum niveau is toch wel vereist, zitten prutsen gaat niet lukken. Stabicad heb ik hier ter plekke geleerd op mezelf na een kleine demo van de vorige tekenaar. Wijst zichzelf relatief gemakkelijk uit als je AutoCAD kent. Maar ervaring met StabiCAD is natuurlijk ook een grote plus.

Je zult trouwens de enige tekenaar hier zijn, met zijn voordelen (volledige autonomie naar tekenen toe) en nadelen (niemand om op terug te vallen, Google is your friend :) ).

Geïnteresseerden gelieve te reageren hier op het forum, wie echt in aanmerking zou komen breng ik dan met plezier in contact met de werkgever. Ook freelance is mogelijk.

Alle vragen zijn welkom, laat maar van je horen.

groetjes,
Bart

tekenaar

Beste,

Bent u nog steeds opzoek naar een tekenaar? ik ben tekenaar in bijberoep. Ik heb een 7tal jaren ervaring in autocad, maar geen ervaring in HVAC.

groeten

bartovan