FastFiber

Fields worden niet vernieuwd na regenerate.

Gestart door MK90, ma 10 11 2014, 11:00:00

Vorige topic - Volgende topic

MK90

Beste Allen,

Voor onze tekeningen maken we gebruik van equipment-blocken. Dit zijn dynamische blocken die je op maat kunt stretchen en waarin met een field de maten worden weergegeven. Ook wordt er een omschrijving bijgevoegd dmv een attribute.

Het probleem dat regelmatig voorkomt bij ons is dat de fields niet meer vernieuwd worden na het commando "regen". De enige manier (bij ons bekend althans) om dit voor elkaar te krijgen is het block te kopiëren naar een andere tekening en vervolgens weer terug te plakken.

Helaas kan ik geen voorbeeld tekening bijvoegen vanwege bedrijfs geheimen. Wel kan ik het blockje bijvoegen waarmee we te werk gaan. Is dit een autocad bug? Of doen we iets verkeerd?

We maken gebruik van Autocad 2014. (Geen LT versie).
Zie de bijlage voor het betreffende block.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

Marcel

jo-king

hey MK90,

Kijk eens even op welke instelling je FIELDEVAL staat?
normaal is dit 31 & zullen je fields updaten bij open, save, plot, etransmit & regen...
Citeer0
Not updated
1
Updated on open
2
Updated on save
4
Updated on plot
8
Updated on use of ETRANSMIT
16
Updated on regeneration

Bij mij werkt het blokje zonder problemen
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

MK90

Hey jo-king,

Het block werkt inderdaad prima bij een test. Echter bij gebruik in een grote tekening komt het soms voor dat we de tekst niet meer kunnen updaten met regenerate. We hebben dit probleem niet altijd, en weten ook niet wat het veroorzaakt. We denken dat het een bug is?

Bedankt voor je reactie,
Met vriendelijke groet,

Marcel

hulpje

Marcel,

Hoeft niet een bug te zijn hoor, kan ook verwerkt zitten in bijv. een LISP routine o.i.d.

Hulpje
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Er is ook een commando dat heet UPDATEFIELD. Hierbij kun je van een selectie (ook ALL) de attributen met een field updaten. Misschien werkt deze wel?

Reimer

ReysBerg

Zijn die grote tekeningen toevallig met meerdere viewports? ==> Regenall