FastFiber

Waarschijnlijk kan ik u helpen

Gestart door julien, wo 07 05 2003, 14:59:29

Vorige topic - Volgende topic

julien

Gebruik je solid edge en heb je een probleem?
Leg het hier maar voor, en ik probeer u te helpen.
Ikzelf gebruik SE al vanaf versie 8 tot nu V20.

Anonymous

euh  :oops: wat is Solid Edge als ik vragen mag?

julien

Solid Edge is een tekenprogramma waarmee hoofdzakelijk in 3D getekend wordt.
Hier kan je er meer over vinden.
Dit is een programma dat veel in de mechanica en plaatstaal bewerking wordt gebruikt.

yves

Citaat van: julienGebruik je solid edge en heb je een probleem?
Leg het hier maar voor, en ik probeer u te helpen.
Ikzelf gebruik SE al vanaf versie 8 tot nu V14.

hoi,
Ik heb een tekening gemaakt en daar wil ik maten bij plaatsen met smart dimension, deze kloppen echter niet ,en geven een opeenvolging van cijfers met een V ervoor,  bij format veranderde ik de style aan op iso maar dit hielp niet , kunt u mij helpen  :?:
ik werk met SE 14

grtn
yves

julien

Volgens mij ben je in je bemating geen maat aan het invoegen maar de variabele.
Kan je je draft even doormailen?

NefasDaywalker

kan je tekeningen uit autocad in dit prog ovebrengen? (en omgekeerd)
of zijn het werkelijk twee verschillende werelden.

groeten,
Thomas

julien

Citaat van: NefasDaywalkerkan je tekeningen uit autocad in dit prog ovebrengen? (en omgekeerd)
of zijn het werkelijk twee verschillende werelden.

groeten,
Thomas
Theoretisch kan het.
In 2D lukt het vrij goed maar in 3D is het resultaat niet echt schitterend.

Deze programma's werken nogal verschillend.

areniers

hallo, ook al wat ervaring in Edge blijkbaar; Ik ben zelf indertijd met versie 3.5 onder ACIS en intergraph gestart. Er is ook één klant in Belgie die zelfs met versie 1 is gestart. Die stond blijkbaar vlak naast de wieg van het Jupiter project indertijd, waaruit Solid Edge is ontstaan, net als microstation bvb.

Lisette

Ik ben nog niet zo lang actief met Solid Edge, op school werkte ik met Inventor, maar bij het bedrijf waar ik nu stage loop gebruikt Solid Edge. De werking van de programma's is praktisch hetzelfde, alleen de sneltoetsen niet. Inventor heeft veel sneltoetsen en die gebruik ik dan ook allen, dat is erg handig.
Kan iemand mij vertellen welke sneltoetsen Solid Edge heeft, want ik kan er niet zoveel over vinden.
Ik weet dat:
Shift + rechtermuisknop = rotate
Ctrl + rechtermuisknop = zoom
Shift + Ctrl + rechtermuisknop = pan
Ik weet niet of er nog meer zijn?

julien

De sneltoetsen die ik vaak gebruik:

Ctrl+T top view
Ctrl+R right view
Ctrl+L Left view
Ctrl+F front view
Ctrl+I isometric view
Ctrl+K back view
Ctrl+B bottom view
F7 dimetrisch
F8 isometrisch

AHA-D

Bijgaande lijst (net nog eens op het SE-forum gepubliceerd) heeft ze ongeveer allemaal.

Bij welk bedrijf loop je (=Lisette) stage (altijd geïnteresseerd om te weten waar de SE-gemeenschap zo'n beetje verspreid zit).

Alex

Lisette

Nou, de Solid Edge gemeenschap is internationaal, ik woon zelf in Nederland, maar ik loop stage in Oberhausen (Duitsland). Een andere stagiair hier heeft Solid Edge geleerd op zijn Universiteit in zuidduitsland, dus wellicht is het programma hier wat meer geintegreerd, dat weet ik niet precies.

Lisette

Geerd

Hey,

ik had ook eens een vraagje,
Ik heb via school cd van Solid Edge v19 gekocht maar na de installatie vraagt hij mij om een "license file"
Deze zou op de cd moeten staan maar ik vind hem niet ..

Iemand een idee?

alvast bedankt

groetjes

julien

Normaal is dat "license.dat" maar die moet je aanvragen bij je reseller (of bij jou zal dat de school zijn).

roelijzereef

Hallo

Ik ben net begonnen met het tekekenen met solid edge ik gebruik versie  19. opzich gaat het me best goed af alleen wil ik nu iets meer beginnen met het tekenen van plaatwerk ( ben werkzaam in een plaatwerk en constructie bedrijfje) heeft iemand daarvoor een nederlandse handleiding of uberhaupt een handleiding?

De twee de vraag was hoe kan ik een logo van het bedrijf onder in mijn tekening zetten zodat deze voor vast blijft staan. dus een vaste a4 en a3 format maken eigenlijk met logo.

groeten Roel

roelijzereef

FastFiber