FastFiber

CAD en kunstenaar combineren

Gestart door bartovan, za 17 05 2014, 07:31:18

Vorige topic - Volgende topic

bartovan

Hallo,
ik heb een algemeen vraagje. Ik heb mezelf twee jaar geleden AutoCAD LT aangeleerd (2D) en ben kunnen beginnen werken bij een klein studiebureau HVAC, elek, sanitair. Ondertussen ben ik net veranderd van werkgever, maar het blijft HVAC/elek/sanitair.

Mijn oorspronkelijke bedoeling toen ik besloot AutoCAD te leren was echter om een job te vinden waarin ik projectmatig zou kunnen werken in relatief korte projecten. In het ideale geval werk ik een paar weken/maanden (via interim of payrolling), dan een tijdje niet, dan weer wel. Ik heb namelijk ook een carrière als schrijver/kunstenaar (in de dop) die ik wil uitbouwen, en tussen twee projecten door zou ik dan even de tijd nemen om daaraan bezig te zijn.

Nu is mijn vraag de volgende. Het lijkt mij dat HVAC/elek/sanitair voor mijn plan niet het goede domein is, iedereen zoekt vaste, voltijdse tekenaars. Zijn er andere CAD-domeinen waar er wel beter op interimbasis en met kortere projecten zou kunnen gewerkt worden? Mechanica? Standenbouw? Iets anders...? (Ik wil ook 3D leren mocht dat helpen, of andere CAD programma's).

Hartelijk dank voor alle ideeën of ervaringen die jullie kunnen delen...

bart

Ik denk dat je meer kans maakt op een deeltijd job bijvoorbeeld 3 vaste  dagen per week.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart