FastFiber

Meerwaarde opleidingen autocad 2D & 3D, solid works en inventor???

Gestart door MarcoM1983, do 20 03 2014, 20:37:09

Vorige topic - Volgende topic

MarcoM1983

Hallo allemaal,

Ik wil graag aan de slag als technisch tekenaar, maar het lijkt o zo moeilijk hier werk in te vinden terwijl dit nochtans een knelpuntberoep is. Ik ben momenteel 30 jaar, heb een bachelordiploma elektromechanica op zak, en heb reeds 7 jaar werkervaring als werkvoorbereider.
Overal waar ik solliciteer op een functie als tekenaar (zelfs junior of startend tekenaar) krijg ik te horen dat ik niet in aanmerking kom voor de functie omdat ik hierin geen relevante werkervaring heb. Ik ben van mezelf met de dag meer overtuigd dat ik deze richting in wil omdat ik altijd graag getekend heb.
Ik wil graag via syntra of cevora opleidingen (autocad 2D en 3D, solid works, inventor) volgen om de basics terug op te pakken en aan de slag te kunnen.
Zijn deze opleidingen een meerwaarde in mijn zoektocht naar werk?
Zijn er mensen die tips hebben om aan de slag te gaan als technisch tekenaar?

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties  :wink:

julien

Aangezien werk vinden niet in regels te vatten is kan niemand jou "de oplossing" geven jammer genoeg...
Bijscholing zal zeker niet negatief zijn.

Rudy

Met je opleiding elektromechanica, zou ik je zeker aanraden om een cursus 3D solidworks en inventor te volgen en dit omdat steeds meer bedrijven overstappen op 3D en er naar 2D tekenaars geen vraag meer is.
Ik heb dit zelf ondervonden...
Autocad 2013 / 2016