FastFiber

Gezocht 3d cad tekeningen.

Gestart door appie21, do 16 01 2014, 10:26:54

Vorige topic - Volgende topic

appie21

Hallo

Ik ben bezig met een project (wat ik laat maken door software ontwikkelaars)
Het idee is dat er Cad tekeningen in het programma ingeladen worden.
Het moeten tekeningen zijn van complete gebouwen. (Zoals de architech het maakt)
Het gaat omhet 3d Gebouw

Nu ben ik niet bekend met autocad mijn vragen zijn dan  ook als volgt:
:

Als je een bestand opslaat in wat voor een formaat gaat dat?
En als je textures gebruikt waar worden die dan opgeslagen? (gaat alles in een map?)

Wat zijnde exporteer mogelijkheden?

Bijvoorbeeld gaat het makkelijk naar 3max of sketchup?
(kan je direkt exporteren van uit autocad of moeten er 3rd partysoftware aan te Pas komen?

Hebben jullie voor mij voorbeeld bestanden van bestaande gebouwen? (waar uiteraard geen copyright of iets op zit)
Gewoon proefwerkjes en experimentjes?

Ik hoor het graag van U!

sschevers

Je kunt je 3D bestanden in autocad opslaan als een dwg. Echter de verwijzingen naar je materialen zitten in je tekening. Door een etransmit te doen maak je je een zip bestand aan waar je materialen dan inzitten. Ander mogelijkheid is het bestand te exporteren naar FBX http://en.wikipedia.org/wiki/FBX. Als ik het goed heb zitten daar je materialen al in.

Zowel dwg's als FBX kun je gebruiken binnen 3Dstudio max. Voor FBX is een SDK beschikbaar waar je ontwikkelaars gebruik van kunnen maken om deze in te lezen in je applicatie.

Ik kan je helaas niet helpen aan bestanden.

groeten

stephan

appie21

Dank je wel  ik gaer mee aan de slag!

Hoe zit het eigenlijk met verlichting? Stel ik plaats een lamp. Kun je die dan ook waarde geven?(hoe vel en wat voor soort licht?) En wordt dat ook opgeslagen?