yoin

Ropa

Ik wil graag een maatvoering (dimension) waar alleen een bepaalde vaste tekst in staat. Ik kan wel bij prefix en suffix tekst invoeren maar dan staat er altijd nog de maat tussen. Is het ook mogelijk dat ik alleen maar vaste tekst krijg en de maatvoeringsmaat niet in beeld komt? Ik wil dus alleen de "textoveride"in beeld hebben.

ps
nog de beste wensen voor 2014 allemaal  :D

Rudy

Lukt dit niet via textoveride in de properties?
Zie bijlage...
Autocad 2013 / 2016

Ropa

Ja wel maar ik wilde het graag in de DDIM (dimensionstyle) vast hebben staan...

bart

je kan ook gewoon een blockje maken voor dat doel.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

swier

Maatlijn selecteren, opdracht DDEDIT
Dan is alles aan te passen naar eigen wens.

Vrgr, Swier.

Reimer

Met een dynamic block kun je zoiets maken zoals Bart al zei.
Als het niet erg is om een 0 in je vaste tekst te hebben dan kun je er voor zorgen dat de maatvoering altijd 0 is. Dit doe je door in je dimension style de measurement scale heel klein te maken (0.00001) en de precision op 0 te zetten.

Reimer

Rudy

Ik denk dat dit ook moet kunnen via lisp met dialoogbox... :vraagteken:
Autocad 2013 / 2016

leonardo

Zelf een button aanmaken met een macro moet ook lukken denk ik. De macro moet wel geschreven worden in commando's en een spatie = een enter.(lees meer over macro's in de help).
Doe het éénmaal manueel, noteer elk commando (achter elke muisklik zit een commando) en elke enter , koppel dit aan een nieuwe button.
Zo maakte ik reeds meerdere buttons voor omslachtige bewerkingen die ik regelmatig gebruik.
Succes, en laat weten of het werkt.

Hepa

Citaat van: Ropa op vr 03 01 2014, 11:27:22
Ik wil graag een maatvoering (dimension) waar alleen een bepaalde vaste tekst in staat. Ik kan wel bij prefix en suffix tekst invoeren maar dan staat er altijd nog de maat tussen. Is het ook mogelijk dat ik alleen maar vaste tekst krijg en de maatvoeringsmaat niet in beeld komt? Ik wil dus alleen de "textoveride"in beeld hebben.

ps
nog de beste wensen voor 2014 allemaal  :D

Om alleen de textoveride zichtbaar te hebben moet je het volgende in typen: <vaste waarde> dacht ik. Maar zal het morgen verifiëren. Gr. Wat ik bedoel is hetzelfde wat Rudy vertelde.

Ropa

Bedankt voor de reacties maar wat ik eigenlijk wilde heb ik geen antwoord op gekregen. nl in een dimensionstyle.
Ik denk dat ik maar ga voor een dynamic block onder een button.

bart

In een dimstyle kan wat je wilt niet.
een tekst in plaats van een maat kan wel maar deze moet je achteraf er in zet.
al dan niet met een lispje of macro

een blockje gaat net zo makkelijk
en als je in plaats van tekst een attribute gebruikt kan je deze ook eventueel nog makkelijk aanpassen.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber