FastFiber

In welke richting technisch tekenaar worden?

Gestart door lies002, di 25 06 2013, 10:20:22

Vorige topic - Volgende topic

lies002

Hallo,

Ik heb al enige tijd interesse in de job van technisch tekenaar. Hiervoor heb ik me ruimschoots geïnformeerd en ik ben er zeker van dat een dergelijke job aansluit bij mijn interesses en kwaliteiten.

Momenteel werk ik als 'administratief bediende', maar ik heb dan ook besloten om mijn ontslag te geven en vervolgens een hogere opleiding in een technische richting te volgen.

Nu is er één ding waar ik nog niet uit ben. In welke richting is er de meeste vraag naar een technisch tekenaar in bijberoep/freelance,...

1) Technisch tekenaar - richting elektrische schema's.
2) Technisch tekenaar - richting bouwkunde
3) Technisch tekenaar - richting mechanica
4) Technisch tekenaar - richting HVAC
5) ...

Iemand hierover een mening?

julien

Dat varieert zeer sterk in tijd, regio, ...

Kasper Wuyts

Citaat van: lies002 op di 25 06 2013, 10:20:22
Hallo,

Ik heb al enige tijd interesse in de job van technisch tekenaar. Hiervoor heb ik me ruimschoots geïnformeerd en ik ben er zeker van dat een dergelijke job aansluit bij mijn interesses en kwaliteiten.

Momenteel werk ik als 'administratief bediende', maar ik heb dan ook besloten om mijn ontslag te geven en vervolgens een hogere opleiding in een technische richting te volgen.

Nu is er één ding waar ik nog niet uit ben. In welke richting is er de meeste vraag naar een technisch tekenaar in bijberoep/freelance,...

1) Technisch tekenaar - richting elektrische schema's.
2) Technisch tekenaar - richting bouwkunde
3) Technisch tekenaar - richting mechanica
4) Technisch tekenaar - richting HVAC
5) ...

Iemand hierover een mening?
Voor zover ik weet heb je op dat punt een luxeprobleem gezien het allemaal knelpuntberoepen zijn. Ik weet wel niet wat voor opleiding je van plan bent te volgen, ik heb enkel ervaring met mijn avondschool bouwkundig tekenen in Deurne waar ik vrij tevreden van ben, en weet ook dat de voltijdse CEVORA dagopleidingen van een goeie kwaliteit zijn (al is daar wel vaak een strenge selectieprocedure). Ik heb namelijk hun 'assistent-werfleider' opleiding gevolgd in Sint-Niklaas.