FastFiber

loonschaal bouwkundige tekenaar

Gestart door deBacker, ma 28 01 2013, 12:48:54

Vorige topic - Volgende topic

deBacker

Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats staat, maar heeft iemand van jullie een idee welke loonschalen gehanteerd worden voor bouwkundig tekenaars in dienstverband?
Bedankt voor de reacties!

kenjy

volgens mij als u dat in bijberoep doet, kan u tot 45 euro per uur vragen, maar een goede raad begin met minder

deBacker

Ik bedoel eigenlijk een bruto of netto maandloon van een bouwkundig tekenaar in dienstverband.

julien

Over een wedde in netto spreken is totaal irrelevant aangezien aantal kinderen, woonplaats, afhouding,... altijd verschillen.
Je bruto wedde zal ook verschillen of je in NL of BE woont en/of werkt.

Een idee kan je krijgen op jobat.be, maar pin je daar niet op vast. In de privé is het minimum loon belachelijk laag, dus dat is het 'van' en als je schitterend goed bent kan je ongelooflijk veel verdienen, dat is dus de 'tot'.
Met andere woorden, we kunnen je met de beste wil van de wereld niet helpen...

deBacker

Bedankt voor je reactie Julien.
Ik wil t ook niet specifiek weten maar gewoon een idee hebben wat ongeveer het gemiddelde brutoloon is als bv starter als bouwkundig tekenaar in dienstverband in België. Op Jobat vind ik voor die specifieke functie geen loongemiddelde.
Ik wil gewoon weten of dat ongeveer 2000euro brutto is, of 2500 of 3000 of ... Dat dit wat hoger wordt naargelang de jaren ervaring weet ik wel.

Jon Tampon

In ons bedrijf zeiden ze dat het barema voor start tekenaar 1900euro bruto was.
Aan dit loon ben ik dan ook gestart (nov. 2009) (40uren week)

In de loop van de jaren is dit wel elk jaar gestegen..
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1