yoin

MarjoleinN

Beste allemaal,

Wij overwegen de aankoop van AUTOCAD Light. Ons bedrijf telt 3 winkels. Ik heb nog wat praktische vragen hoe we dit het best aanpakken. We gaan er wellicht niet superintensief gebruik van moeten maken, vandaar mijn vraag.

Kunnen we het programma bvb. op onze server installeren zodat iedereen eraan kan en met een login/paswoord er gebruik van kan maken (wel één gebruiker at a time). Of moet je perse bvb. 3 licenties kopen (eentje per winkel)? En kan het slechts op 1 PC geïnstalleerd worden dan per winkel? Maw heeft iedereen een aparte licentie nodig?

In ons geval moet iedereen er wel gebruik van kunnen maken, maar zeker niet zo veel, vandaar dat ik wil vermijden voor iedereen een licentie te moeten aankopen. Idealiter kan ook iedereen vanop zijn eigen PC erin werken. Het vormt dan niet echt een probleem dat er slechts 1 persoon tegelijk op kan werken.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Marjolein

TTB

Waarom AutoCAD LT?
Er zijn genoeg alternatieven, met meer mogelijkheden, waarbij 3 licenties minder kosten dan 1 licentie AutoCAD LT.
Kijk b.v. eens op de site van Bricscad !!

Groeten en succes met het uitzoeken.
Peter (een zeer tevreden Bricscad-gebruiker  :mrgreen:)

julien

Als het autocad moet zijn kijk je best naar een floating license. Dan kan je acad op meerdere pc's installeren en slechts op 1 tegelijk gebruiken.

Als je genoeg hebt aan LT kan je ook eens gaan kijken naar het gratis draftsight. Zo goed als hetzelfde en gratis legaal te gebruiken.

FastFiber