FastFiber

nummers/letters in dxf

Gestart door vwlunatic, do 06 12 2012, 09:02:13

Vorige topic - Volgende topic

vwlunatic

Hallo,

Ik heb een vraag mbt het graveren van nummers en letters met een lasersnijder.
Ik wil graag onderdeelnummers op de te laseren onderdelen laten graveren, maar welk lettertype heb ik nodig of hoe doe ik dit?

Manu

@vwlunatic (en iedereen die wil graveren/snijden/frezen)

Autocad is niet echt geschikt om je tekst aan te maken..
In bijlage daarom een korte tutorial om legaal een deftige tekst in DXF te krijgen (want de meeste laser/frees/graveersoftware kunnen DXF'fen aan)

Open de dwg in bijlage en alles wordt duidelijk...  8)

@moderator : deze vraag keert herhaaldelijk terug... misschien ergens een vast plaatsje geven?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

roy_043

Citaat van: Manu op do 06 12 2012, 11:24:53
Autocad is niet echt geschikt om je tekst aan te maken..
Volgens mij moet het ook met alleen Autocad kunnen: het commando TXTEXPL uit de Express Tools (niet beschikbaar voor LT gebruikers) geeft vergelijkbare resultaten. En in Bricscad bestaat dit commando ook.

Manu

Roy,

Niet enkel kunnen de resultaten van TXTEXPL erg tegenvallen, voor het graveren/frezen... worden meestal de niet-standaard fonts gebruikt.. dus moet je al die font gaan installeren binnen AutoCAd en.. en..en..
Soit, AutoCad is een (redelijk goed) tekenprogramma maar wat tekstbewerking betreft zijn andere programma's dus écht wel veel meer voorzien.. vandaar mijn methode via Inkscape...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

vwlunatic

Dit zijn wel letters/nummers als dubbele lijn, ik zoek eigenlijk een enkele lijn. Ik had ook al een programma outline art voor de dubbele gevonden

roy_043

Citaat van: vwlunatic op vr 07 12 2012, 11:07:59
Dit zijn wel letters/nummers als dubbele lijn, ik zoek eigenlijk een enkele lijn. Ik had ook al een programma outline art voor de dubbele gevonden
Als je gebruikmaakt van TXTEXPL in combinatie met een shx-lettertype zijn letters getrokken met een enkele lijn mogelijk. Dit werkt althans in Bricscad.

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart