FastFiber

Layout tabs selecteren met Lisp

Gestart door coert, do 22 11 2012, 16:18:11

Vorige topic - Volgende topic

coert

Hoi allemaal,

Ik heb een lisp routine die op iedere layout tab in de tekening pagina nummering plaatst (in het format: 1 / 15). Deze routine loopt alle tabs af. Maar nu wil ik eigenlijk deze zo aanpassen dat ik een aantal tabs selecteer met de CTRL toets en vervolgens op deze layouts een pagina nummering plaats. Zeg maar vergelijkbaar met het selecteren van tabs en dan Publish.

Is het mogelijk dat lisp een aantal geselecteerde tabs in een list zet zodat je deze kunt gebruiken? En hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hierbij is ook van belang dat de tab volgorde gehandhaafd blijft.

Alvast bedankt.

Coert

roy_043

Beste Coert,

Ik denk niet dat het mogelijk is om de layout-tabs die je hebt geselecteerd in het CAD-scherm "in een lijst te krijgen". M.b.v. een dcl-dialog (met een list_box met multiple_select = true) en wat programmeerwerk in een dergelijke lijst echter wel mogelijk.

Groet, Roy.

coert

Hoi Roy_043,

Bedankt voor je reactie. Was er al een beetje bang voor want kon zo gauw nergens iets over vinden. Werkend met een DCL lijst is het dan ook mogelijk dat deze de aanwezige tabs uitleest en vervolgens in een listbox kan plaatsen? Het is namelijk niet altijd een vast aantal tabs wat er in een tekening voorkomt. Ik zal eens beginnen met een beetje opfrissen van dcl.

Alvast bedankt.

Coert

roy_043

De functie (layoutlist) retourneert een lijst van alle layouts. Deze lijst kun je gebruiken om de list_box te vullen.

coert

Wederom bedankt.
Ik ga er mee aan de slag.

Coert

FastFiber