yoin

svve

Beste,

Ik heb een vraag in verband met het plotten via publish.

Het probleem is als volgend:
Voor aftedrukken van onze plannen, publish ik elke layout (omdat dit het snelst gaat) maar dan komen de plannen in acrobat 5 (version 1.4) en in deze versie wordt onze tittelhoek niet goed afgedrukt.
als wij niet met publish pdf's creëren doen we het met cute pdf writer, en deze pdf creërder maakt de pdf's in versie 1.5 (acrobat 6) en volgends deze pdf's wordt de tittelhoek wel correct afgedrukt. maar Cute pdf kan je niet gebruiken voor publish.

Dus mijn vraag luid als volged: is het mogelijk om te publishen in acrobad 6 (version 1.5)? en hoe danwel?

Bijkomende info:
-Ik werk met autocad 2013 - 64 bit
-wat er juist foutgaat is een jpg in de tittelhoek dat niet correct word afgedrukt. (maar dus met cute pdf wel)

julien

Allereerst raad ik héél sterk af om een jpg standaard in een tekening te gebruiken. Beter is dit eens over te tekenen. Dit spaart achteraf vele kopzorgen.

Los daarvan. Maak een goede page setup aan met alle mogelijke afdruk methodes. Als pdf plotter gebruik ik pdfcreator. Volledig gratis en geen reclame.

Als je dit allemaal doet kan je in publish deze instellingen gebruiken en werkt alles foutloos. (hier toch)

hulpje

Sinds AutoCAD 2009 gebruik ik alleen nog maar DWG to PDF.pc3 van AutoDESK zelf.
Hiermee heb ik geen enkel probleem om JPG plaatjes te printen.

Zoals Julien al zegt, zorg ervoor dat eerst je Pagesetup in orde is!
Soms kun je nog in de eigenschappen van de printer aangeven, dat er geprint moet worden naar een andere Adobe indeling. (Via Apparaten en Printers.....)
Zoek in de printer eigenschappen naar Compatibel met specificaties voor: o.i.d.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

svve

Beste!

ik heb de jpg overgetekend in autocad (zie logo hieronder)
het probleem is: het profieltje moet dus solid zijn zodus realistic visual style of conceptual visual style moet aan staan. maar in een 2D tekening is het niet zo handig de visual style op te zetten.

Dus is het mogelijk om bv in een block of iets anders de visual style van het bepaald element alleen aan te zetten.

Liefst een alternatief dan via een viewport in modelspace

of is het mogelijk om bijvoorbeeld 1 element in visual style te zetten?

svve

EddyBeerke

Het moet gewoon mogelijk zijn om de afbeelding goed weer te geven!
Het zal aan bebaalde instellingen liggen.
Kijk eens naar de bijlage.

Is het ook als je een PNG gebruikt?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Reimer

Daarnaast moet dit logo ook wel over te tekenen zijn. Zou ik zelf zeker doen als deze in al mijn tekeningen moet staan.

Reimer

julien

Citaat van: Reimer op do 25 10 2012, 12:07:46
Daarnaast moet dit logo ook wel over te tekenen zijn. Zou ik zelf zeker doen als deze in al mijn tekeningen moet staan.

Reimer
Dit logo is waarschijnlijk ooit gemaakt in illustrator. Indien dit het geval is kan je dit gewoon exporteren naar een dwg.
Je tekeningen zullen een stuk minder groot zijn.

Bakkir

Ik heb hetzelfde probleem als svve!

Als ik mijn layout los uitprint staat de complete pagina keurig op het a4tje. Maar ga ik alle layouts publishen dan valt bij mij de bovenkant van mijn blad af, mijn kader staat er dus niet volledig op, en soms zelfs ook een deel van mijn tekening niet.

Ik heb nog niet echt een antwoord op de vraag die svve stelde. Heb jij het ondertussen al opgelost?

hulpje

Bakkir,

Jouw probleem is anders dan het probleem van SVVE.
Jij moet even specifiek in de publish opties gaan zoeken naar een goede pagesetup.

In de pagesetup die je nu gebruikt in je Publish, worden nl. de verkeerde marges gebruikt.

Simpel gezegd, zorg dat je via Publish dezelfde instellingen gebruikt, als via singel plot.

Richard

Bakkir

Richard,

Ik heb me al een ongeluk gezocht en aangepast maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Waar kan ik die publish instellingen zo aanpassen dat die marges gelijk zijn dan?

Remco

hulpje

Remco,

Als je Publish venster open staat, dan zie de optie Publish to: staan.
Deze staat bij jouw waarschijnlijk op PDF.
Als je dan onderin kijkt bij Selected Sheet Details, zie je daar bij Plot device, Override: ....... staan.
Daar gaat het dan mis.

Oplossing is: Kies bij Publish to: ..... de optie Plotter named in pagesetup.
Zorg er dus voor, dat je Pagesetup goed is, dan gaat het publishen verder probleem loos.

Richard

Bakkir

Richard,

Okee ik heb het nu allemaal omgezet, en hij geeft nu inderdaad een goede print! Dankjewel!

Alleen nu dan een ander iets, hij maakt er nu allemaal losse pdf'jes van terwijl ik het eigenlijk in 1 bestand wil hebben. kan ik dit nog ergens aanpassen?

hulpje

Tuurlijk!

Klik op de knop Publish Options... in het volgende venster dat verschijnt zie je bij Type de optie Single-sheet file staan.
Zet dit om naar Multi-sheet file en je probleem is opgelost!

Bakkir

Hij staat dus al op multisheetfile..
Ik denk eigenlijk dat ik het al weet. Ik heb in mijn layout nu als plotter Cute PDF writer staan, maar hier moet ik .dwg to.pdf van maken denk ik.. ik ga het even proberen en dan hoor je het wel

FastFiber