FastFiber

Hulp gevraagd bij eindwerk bedrijfsbeheer als digitaal technisch tekenaar

Gestart door anash, wo 19 09 2012, 20:10:26

Vorige topic - Volgende topic

anash

Beste zelfstandig technisch tekenaars.
Ik ben dit jaar gestart met de opleiding digitaal technisch tekenen aan Syntra west,
en moet hierbij ook mijn bedrijfsbeheer halen m.a.w. een fictief bedrijf op starten.
Wie wil er zo lief zijn mij wat info en advies te verlenen?
welke doelgroep heeft een technisch tekenaar zoal?
Waar is een goede vestigingsplaats hiervoor? (ik zelf woon aan de kust)
Is er veel concurrentie in België?
Wat zijn de taken van een zelfstandig digitaal technisch tekenaar?
Alvast vriendelijk bedankt!

anash

Ik zou dit super appreciëren want ik werk naast mijn opleiding van 3 dagen nog 3 volle dagen als arbeidster en mijn hoofd staat op ontploffen dus wat info en hulp is meer dan welkom :)

julien

Ikzelf werk 4/5 als CAD tekenaar, daarnaast ben ik zelfstandig tekenaar in bijberoep en geef ik 1 avond per week lees, daarnaast volg ik de hele zaterdag les met heel wat taken.
Ik woon samen met een vriendin die ook voltijds werkt en we hebben 2 peuters samen.
Ik begrijp dus dat je heel goed dat tijd iets eindigs is.  :mrgreen:

Aangezien mijn tekenwerk op zelfstandige basis geen noodzakelijk inkomen is zoek ik niet actief naar werk. Ik heb maar enkele klanten, die keren dan ook nog eens terug, dus een luxe positie. Geen van hen heb ik ook ontmoet, dus locatie is voor mij totaal onbelangrijk.
Doelgroep? Een starter die niet zonder goede tekeningen kan maar het geld niet heeft om iemand in dienst te nemen. Een groter bedrijf die iemand te kort heeft en niet onmiddellijk iemand vind. Concurrentie? Geen idee, ik vermoed van wel, maar ondervind dit niet.
Taken? Kan vanalles zijn, dat hangt totaal af van jouw kunnen en de vraag van de klant.

Deefje85

even een vraag er tussen:

Moet je een bedrijfsbeheer hebben voor technische tekenaar?? . Mijn schoonvader is koffie brander geweest en doet dit nog steeds.Maar hij heeft gewoon een Btw nummer aangevraagd??

Mijn intresse ligt er ook wel om elektrische schema´s te maken van huizen.

Laat alle informatie maar komen.

anash

anash

Als reactie op Julien. dankuwel voor de info! Als u zegt dat u je klanten nog nooit gezien hebt hoe hebben zei jou dan kunnen contacteren en raadplegen? groetjes

julien

Deefje85

Citaat van: julien op do 27 09 2012, 18:32:59
We leven in 2012.
Internet, email, telefoon.

en tegenwoordig gebruiken ze ook al Webcam om contact te leggen.

julien

Veel hangt natuurlijk af van het type project.
Aangezien ik enkel kleine opdrachten aanneem is virtueel contact goed genoeg.

Als je een groot project aanneemt is het wel aangewezen om eens samen te zitten en alles goed te bespreken, zowel de opdracht als de betalingsvoorwaarden.
Je zou niet de eerste zijn die weken werkt voor niets.

yoin