FastFiber

block arcering

Gestart door svve, vr 14 09 2012, 11:43:08

Vorige topic - Volgende topic

svve

Beste!

Mijn probleem bevindt zich bij arceringen in een block.

Het is dus zo dat ik voor balken een block gebruik. (altijd handig natuurlijk)
Maar ik moet deze block altijd exploderen omdat mijn arcering van de muur over de arcering van de balk moet, en als je gewoon de gehele block send to back doet, zijn ook de contour (omliggende lijn) to the background.
Dit is iets wat ik dus wil vermijden. En het is de bedoeling de block te behouden, dus niet te exploderen.

De bedoeling is om dus een block te creëren waarvan de arcering altijd het onderste element is , en de contour de bovenste element is. dus als er een muur overloopt dat de muur arcering boven die van de balk komt maar onder de contour van de balk.

zoals je kan zien op het prentje zonder de yellow circels is de arcering op de voorgrond.
En het moet komen zoals op het prentje met de yellow circels. (op deze pîcture is de block geexplodeerd, wat ik dus wil vermijden)

Is dit mogelijk? en hoe dan?

Alvast bedankt voor mij te helpen.

mvg, Sven

roy_043

Verwarrende plaatjes. Handiger zouden voor/na afbeeldingen zijn. En op het plaatje met de gele cirkels staat de arcering van de muur niet boven die van de balk. Maar los daarvan: de elementen in het block horen bij elkaar en de tekenvolgorde van deze elementen ligt daarmee vast.

svve

Oke ik heb de pic's een beetje beter gemaakt.

even meer info: K1.1 is bv een kolom/betonwand en deze arcering zou boven de arcering van B1.1 moetten zijn. de muur met de schuine arcering zou eveneens boven de arcering van de balk moetten zijn.

Pic 1: Voor - Voor
hier zie je hoe de block (B1.1) voor alle andere elementen staan. maar zo hoort het niet!

Pic 2: Voor - Achter
Hier staat de block op de backgrond en nu is het deel bij de muur in orde zo hoord het dus de arcering van de muur boven de balk en dat je de opleg van de balk nog ziet, maar bij de kolom zie je niet tot waar de balk loopt (dit zie je aan de maatlijntjes)

Pic 3: zo het hoort
deze pic is getrokken na dat de block geexplodeerd is, wat ik dus wil vermijden, zoals je ziet is de contour van de balk overal zichtbaar is en de arcering op de background is.
is er een manier om dit te doen, zonder te exploderen?

julien

Heb je hatchtoback al eens geprobeerd?

roy_043

Uitgaande van de werkwijze "balk = enkelvoudig (dynamisch?) block" is wat je wilt bereiken mogelijk door in de balk geen solid-arcering te stoppen.

Als het een dynamisch block betreft zou je kunnen overstappen naar een dot-arcering.

Gaat het om een "gewoon" block dan kunnen 1 of meer dot-lijnen goed werken i.p.v. een arcering. Nadeel van deze methode is dat de dot-lijnen extra snappunten en dus een groter risico op snap-fouten opleveren.

Overigens: afhankelijk van de line-merge instelling zal het probleem op papier niet optreden.

FastFiber