Automatische invullijsten excel met bijlage

Gestart door den_chuck, vr 30 12 2011, 09:16:56

Vorige topic - Volgende topic

den_chuck

Eerst en vooral iedereen een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Mijn vraag:

Ik wil een excel bestand maken met een invullijst.
In mijn eerste tabblad van excel staan de rijen die ik moet invullen. Totaal heb ik 20 kolomen per rij met gegevens (dit zijn bv; Project nr, aantal, data, namen, kleuren, status, prijs ed)
Dit eerste tabblad is de volledige invullijst.

Het 2de en het 3de (toekomst mss ook een 4de) zijn tabbladen waar telkens maar een deel van de gegevens moeten verschijnen.
Dit zijn lijsten die voor bepaalde personen dienen. Zij moeten niet alle gegevens hebben zoals in het 1ste tabblad (de invullijst). Ook is het zo dat de lijst op het 2de en het 3de tabblad niet helemaal hetzelfde is.
Bv het project nr en naam komen bij de 2 wel voor maar prijs komt bv wel op het 2de tabblad maar niet op het 3de tabblad of omgekeerd de data moet wel op het 3de tabblad staan maar niet op het 2de tabblad enz.

Is het mogelijk dat enkel wanneer de 20 regels in het eerste tabblad zijn ingevuld automatisch de lijsten op het 2de en het 3de tablad worden ingevuld met die info die daar van toepassing is?

Het is een hele tekst, maar ik heb ook het bestand waarmee ik aan het werken ben in bijlage gestoken.
Zo kan je altijd eens kijken wat ik bedoel!

julien

Ik veronderstel dat dit wel te doen zal zijn in excel met wat vba, maar zou je dit niet beter in acces opmaken?

den_chuck

Citaat van: julien op vr 30 12 2011, 22:03:20
Ik veronderstel dat dit wel te doen zal zijn in excel met wat vba, maar zou je dit niet beter in acces opmaken?

Beste Julien,

ik heb niet echt de kennis van acces.
Ook mijn mede-collega niet.
Daarom dat ik dit in excel wilde maken, mijn mede-collega heeft
enkel een basis kennis van excel.
Mocht er iemand zijn om dit mss eens uit te werken in acces wil ik dit wel leren hoe ik dat
moet anpassen eventueel.

julien

Acces is wat overdenderend in het begin, maar echt moeilijk is hetgeen jij wil bereiken niet hoor.

Je maakt een tabel aan en 3 formulieren.
De tabel bevat een kolom per gegeven.
Dan maak je 3 formulieren aan. Eentje waar je alles kan (moet) invullen en eentje voor elke afdeling om uit te lezen.

den_chuck

Citaat van: julien op za 31 12 2011, 13:49:22
Acces is wat overdenderend in het begin, maar echt moeilijk is hetgeen jij wil bereiken niet hoor.

Je maakt een tabel aan en 3 formulieren.
De tabel bevat een kolom per gegeven.
Dan maak je 3 formulieren aan. Eentje waar je alles kan (moet) invullen en eentje voor elke afdeling om uit te lezen.

Klinkt eenvoudig.....maar heb het eens bekeken.
Ik heb thuis Office 2007 en op het werk een 2003 (dacht ik).
En ik heb acces thuis al eens bekeken...en ik weet echt niet hoe ik moet beginnen.

julien

Als hetgeen ik zeg is wat je wil bereiken wil ik wel eens zien of ik je een goede aanzet kan geven.
Als je natuurlijk in excel wil blijven moet je het zeggen, dan laat ik je gerust met acces.

julien

Is het zoiets dat je wil bereiken?
Ik heb nu enkel de database en het algemene formulier gemaakt.

Dit mag je natuurlijk hebben, maar mocht je er echt niet aan uit geraken wil ik dit voor een heel bescheiden prijsje wel voor jou afwerken.

Reimer

Bijgaand een voorbeeld van hoe ik het in excel zou oplossen. (Deze is in OpenOffice gemaakt, dus ik weet niet of alles overkomt zoals bedoeld.) De uitwerking is wel erg basis en dient nog aangekleed te worden.

Reimer

julien

Citaat van: Reimer op di 03 01 2012, 15:44:31
Bijgaand een voorbeeld van hoe ik het in excel zou oplossen. (Deze is in OpenOffice gemaakt, dus ik weet niet of alles overkomt zoals bedoeld.) De uitwerking is wel erg basis en dient nog aangekleed te worden.

Reimer
Ik heb het even bekeken in excel 2010, ik denk dat het hier wordt weergegeven zoals jij het zou willen.
Dit werkt, alleen vind ik de manier van uitlezen in de 2 extra tabbladen niet helemaal handig werken...

Zou er een manier bestaan om een bestand op te slaan in verschillende 'states'? Zodat de invuller alles ziet en er bij de anderen kolommen verborgen worden en het document read-only is?