yoin

starsky

Hallo,

Ik gebruik AutoCAD 2011 en Windows 7

Ik heb van een stempel een block gemaakt.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan ik in het block een pulldown menu maken waar je uit bepaalde opties kan kiezen? Gaat me er om dat ik kan kiezen uit 3 opties (definitief, voorlopig en schets ontwerp) maar dat ik toch 1 block heb.
- Kan ik in het block ook de printdatum neerzetten? (zodat je dit niet handmatig hoeft in te vullen)

julien

Die keuze kan je perfect maken met dynamic blocks, dan maak je de drie teksten aan en maak je 3 visibility states aan.
De printdatum kan je invoegen met een field.

starsky

Thanks! Met de visibility is het gelukt  :D

Met de datum op zich ook wel, alleen krijg ik daar niets te zien als ik de block editor sluit.
De text laat AutoCAD wel zien bij Test Block.
De text staat in laag 0 en bij layer (white). Waar zou het aan kunnen liggen?

H@rm

De datum in je field wordt pas echt een datum, als je het block hebt geprint.

Als bijlage heb ik een werkend block voor je.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

hulpje

Als je dan toch bezig bent, kun je meteen je kader dynamisch maken.......

http://www.cadsite.be/cursus/les_4/les04.php
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H@rm

@Hulpje,

Dit block is ontworpen als een stempel die los boven je onderhoek komt te staan. Aan gezien je het kader ALTIJD 1:1 tekent is het niet nofig om deze stempel te verschalen.

Wat jij wilt/voorstelt is imho een heel andere uitdaging.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

starsky

@ H@rm

Ik kan de bijlage niet downloaden..
Ook als ik hem print krijg ik niets te zien, de block hoeft toch niet in de paperspace te staan?

H@rm

@starsky,

Als je hem niet kunt downloaden, kan je hem natuurlijk ook niet afdrukken.
Je moet ingelogd zijn om hem te kunnen downloaden.

Om hem af te drukken maakt het niet uit of het block in PS of MS staat.
Denk om de schaal waarin je plot. (En waarin je het block insert)
Denk om de layer waain je het block plaatst (ON Thawed, niet defpoints)

Dan zou het moeten lukken. Je moet ook daadwerkelijk plotten om de datum te zien. Preview laat de datum nog niet zien.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

starsky

Deze melding krijg ik als ik jouw stempel wil downloaden: Network Access Message: The page cannot be displayed

De 2e zin sloeg op mijn stempel ;)

H@rm

Ik heb hem zelf weer gedownload, en dat ging goed. Vraagje dus voor de moderator.

MIchel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

julien

Hier lukt het downloaden ook perfect.  :?

starsky

H@rm heeft me het bestand gemaild waarvoor dank! Waarom ik het bestand niet kan downloaden weet ik ook niet..

Ik weet nu ook waarom ik de datum niet te zien kreeg. Hij stond nog uit door de visibility states  :oops:

Bedankt voor de hulp! :D

H@rm

Ik kom er vandaag (met een collega) net achter dat als je een serie tekeningen metpublish afdrukt, de datum op je afdruk wel goed kom te staan. MAAR, als je de tekening later opent is de datum in het field niet aangepast. Als de tekeing dan wordt afgedrukt komt het allemaal wel goed.

Ik denk wel een verklaring te hebben, maar...

Publish slaat de tekening die hij heeft afgedrukt niet op en daarom wordt de wijziging in het field niet opgeslagen.

Iets om rekening mee te houden.

Als er iemand is die een workarround heeft om het wel goed te krijgen Heel welkom.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

EddyBeerke

Citaat van: H@rm op vr 18 11 2011, 11:17:37
...
Ik denk wel een verklaring te hebben, maar...

Publish slaat de tekening die hij heeft afgedrukt niet op en daarom wordt de wijziging in het field niet opgeslagen.

Iets om rekening mee te houden.

Als er iemand is die een workarround heeft om het wel goed te krijgen Heel welkom.

Michel
De verklaring is dat de datum gemaakt wordt op moment van plotten. Word er niet geplot dan ook geen datum.
Als je de datum van plotten in je tekening op wil slaan moet je dat met de hand invullen of het field exploderen (moet je wel een andere "Field name" kiezen).
Misschien kun je een lisp maken die een tekst maakt en of aanpast voordat er geplot wordt.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

H@rm

Als ik de tekeningen publish, dan plot ik ze en wordt de datum op mijn afdruk aangepast. Maar niet opgeslagen in de dwg.

Als ik de dwg op een later moment open, staat er in de dwg dus de datum van de  voorlaatste plotdatum en niet van de laatste plot.

Dit doet zich alleen voor in combinatie met publish.

Michel     
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp