FastFiber

Hoe bouwkundig tekenaar worden?

Gestart door LEWke, do 14 07 2011, 15:08:16

Vorige topic - Volgende topic

LEWke

Hallo,

Als veertiger met heel wat bouw-IT-studie- en werkervaring, zou ik van m'n hobby m'n (bij)beroep willen maken. Ik zoek een manier om m'n talenten en ervaring om te zetten naar de praktijk. Bij m'n zoekwerk naar een geschikte cursus bouwkundig tekenen, dan kan ik enkel tercht bij syntra (tongeren of turnhout). Zijn er mensen die gelijkaardige wegen bewandelen, of weet iemand waar ik op een andere manier aan de extra kennis kan geraken? Syntra Leuven heeft deze opleidingen niet. Ik kon enkel antwerpen, gent of tongeren vinden :(.
Vriendelijke groeten.

jimpie

ik heb mijn opleiding bij Cevora gevolgd wel in dagonderwijs als werkzoekende (was medisch afgekeurd om mijn werk als kraanmachinist verder te zetten)
ik heb deze opleiding gevolgd in 2007 te lokeren

creator88

opleiding bouwkunde ? eerst basis dan HBO ?

zo was ik het in iedergeval vanplan te gaan doen... beginnend bij hbo bouwkunde krijg je veelal tekenwerk erbij
Belangrijkste van het tekenwerk zijn toch de bouwkundige technieken..... weet niet of het persee in belgie moet zijn maar in nederland zou het bij een ROC school kunnen in de avond uren en daarnaast gewoon werken ..

Passie808

Ik heb vorig schooljaar een opleiding Autocad gevolgd in Turnhout (avondschool).
Daar gaven ze bouwkunde, maar deze richting was sinds vorig schooljaar gestopt.
ondanks dat het erg populair was.
... een beslissing in Brussel of zo ...

Via Autocad heb ik ook kennis gemaakt met een aantal bouwkundige termen en dit interesseerde me wel.
Ik had dit graag verder gedaan maar heb dan toch maar voor PHP/MySQL gekozen.

Er is in Mol wel een graduaat opleiding (avondschool).

Misschien is dat iets voor jou?

Link:

http://www.cvo-kempen.be/index.php/hoger-onderwijs/openbare-werken-bouwkunde

LEWke

Bedankt voor de reacties!
Inderdaad, wanneer je werkloos bent is het een stuk eenvoudiger. Maar in mijn geval, werk ik fulltime (en dat wil ik absoluut behouden- moet een gezin onderhouden) en dan is het een stuk moeilijker.

Maar de tip van het CVO-kempen lijkt mij de meest interessante. Ik ga dit verder uitdiepen!

Nogmaals bedankt, veel succes in jullie carriere en wellicht kom je hier nog posts van mij tegen!

LEWke.

FastFiber