FastFiber

snappoint met sneltoets

Gestart door Rubke10, di 05 07 2011, 16:11:24

Vorige topic - Volgende topic

EddyBeerke

Met mijn oplossing om het in je cui, moet je de shit-toets ingedrukt houden, dan verandert de mousepointer, en dan hou je bv de letter e ingedrukt.
Dit is standaard acad, misschien toch de moeite om het te leren.
Ik werk daar nu van af acad2007 met grote tevreden heid mee.
Ik heb het zo ingesteld:
Shift+e = end
Shift+p = per
Shift+i = insertionpoint
...t = tangentpoint
...n = nearest
...m = mid
(... = Shift+)
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Rubke10

Bedankt voor de tip EddyBeerke. Dit is een mooi alternatief maar ik zou toch liever het commando ''NN'' toekoennen voor Nearest.

Zelf zien wij 2 mogelijkheden, aan de hand van jullie schrijven:
A) Weet misschien iemand waar AutoCad de sneltoets ''NEA'' heeft toegekend aan het snappoint Nearest (voorheen was dit de acad.pgp)? Maar waar is NEA nu gedefineerd?
Misschien is het daar ergens mogelijk om dit te veranderen in ''NN". Het is toch vreemd dat je deze sneltoets dit niet meer aan kan passen?

Citaat van: Reimer op vr 08 07 2011, 10:56:59
Je kunt volgens mij geen alias maken voor objectsnaps. Helaas.
Ik dacht ook dat Shift+E niet werkte, maar je moet hem gewoon lang vasthouden.
Ik las een tip van iemand om met een lisproutine je eigen snap-alias te maken. Dit kan wel maar moet altijd voorafgegaan worden door een ' (apostrof) omdat je het commando wilt gebruiken binnen een ander commando.

Voorbeeld:
(defun c:NN ()  (command "nearest"))

Start het command LINE. Kies punt 1. Type 'nn en kies nu punt 2.

Je kunt de voorbeeldregel gewoon in acad plakken om hem te testen. Wanneer je dit principe wilt gebruiken kun je deze regel in een leeg tekstbestand plakken en het bestand opslaan als *.lsp. Dit lsp-bestand kun je handmatig in acad laden d.m.v. sleur en pleur. Door het bestand via APpload aan de Startop Suite toe te voegen wordt deze in iedere tekening geladen.

Misschien wat veel info in één keer. Als je vragen hebt horen we het wel.

Succes,
Reimer

B) Deze lisp werkt goed, echter zijn het inderdaad nog steeds 3 karakters die je in moet typen. Is het misschien mogelijk om deze lisp te starten door een sneltoets aan de lisp toe te kennen. Bijvoorbeeld door een macro o.i.d.

FastFiber