FastFiber

Object info via zijn handle

Gestart door Atmoz, wo 08 06 2011, 08:18:15

Vorige topic - Volgende topic

Atmoz

Beste mensen,

Graag zou ik van een object waarvan ik de handle heb wat informatie verkrijgen.
Ik zou een kleine procedure willen maken waar ik als parameter de handle van dit object meegeef.
Als output zou ik dan de breedte en de hoogte van dit object willen ontvangen.

Hieronder wat info over dit object als ik er "list" op doe:

Command: list

Select objects: 1 found

Select objects:

BLOCK REFERENCE  Layer: "ZAA_ELBLOCKS"
                            Space: Model space
                   Handle = 5e5a5e3
       Block Name: "GSD33"
                at point, X=    11471  Y=    27338  Z=        0
   X scale factor:         1
   Y scale factor:         1
   rotation angle:      0
   Z scale factor:         1
  Scale uniformly: No
  Allow exploding: Yes

Zou iemand mij hiermee op weg willen (en kunnen :D) helpen:?

Alvast vriendelijk bedankt,

Atmoz

sschevers

Atmoz,

Ik denk dat de handle niet de juiste ingang is. Met de functie ThisDrawing.Utility.GetEntity in vba kun je een willekeurig autocad selecteren en vervolgens bevragen naar zijn properties. Het is een beetje afhankelijk van welke entiteit je selecteert welke informatie je kan ophalen. Een block heeft namelijk geen llengte en een hoogte. Dit kun je weer ondervangen door de boundingbox van het block op te vragen. Hopelijk kun je iets met deze aanwijzingen.

groeten stephan

sschevers

De vraag is waarom je specifiek de handle wil gebruiken? De handle krijg je alleen als je het object hebt geselecteerd. En dan kom je weer terug bij mijn eerste suggestie.
Overigens is de handle specifiek voor een object in een tekening. Deze wijzigt dus per tekening.

stephan

roy_043

Citaat van: sschevers op do 09 06 2011, 09:36:33De vraag is waarom je specifiek de handle wil gebruiken?
Feit is dat de handle een constante "sleutel" voor een entiteit is. In een applicatie met een data-koppeling kan het gebruik van handles noodzakelijk zijn. Maar als Atmoz die kant niet op gaat dan ligt het gebruik van handles inderdaad niet voor de hand.